Tuesday, September 21, 2010

Lagi Wafiy

Ketika memberi susu kepada Wafiy, di hapadan saudara mara,
"oh, nyusu lagi dio. umur berapo?"
Dan lagi,
"dengarnya masih susu badan, siap pam2 lagi, tapi tak besar2 jugok Wafiy".
Dalam hatiku,
"anak menyusu badan ni, besarkah? Montel kah? Mentang2 lah anak dia besar! (Anak dia minum susu tepung)
Lagi pertanyaan,
"Bila nak berhenti nyusu tu, besar doh tu, 2 tahun doh."
"Tak tahu nak berhenti bila, tapi sekarang dah campur ngan susu tepung".
Itulah jawapan ringkas.
Aku bukanlah menolak susu tepung, Iman dulu pun susu tepung juga (tapi itu zaman jahiliah, huuhu), tapi cara pertanyaan dia tu, seperti sinis. Suami cakap, "anggap la dia macam awak zaman jahiliah dulu tu...."

Apabila melihat saiz badan Wafiy yang kecil (macam mama dia le), "La, dua tahun dah dia, kecik."
Tapi untung juga berbadan kecil, bila di riba time menyusu, orang tak kata pun dia tu 2 tahun. heheh. Yang tak tahannya, nak selak2 baju, biar dua2 terdedah. Oh malu mama, dik. Hahha...cover la skit Wafiy woi....
Di hadapan orang yang tidak biasa, malu2 kucing, suara perlahan aje, menempek dgn mama atau papa, senyum2 kambing, Bila dah biasa, ha! amik kau, suaranya amat la nyaring! Tak duduk diam, ke sana ke mari!

5 comments:

~ Ida ~ said...

alahai..nape la orang cakap cam tu ye..besar ke kecik ke..janji sihat.. kan diana
betul kata en. hanapi..anggap je dia tu zaman jahilliah...hehehe.

- dieyana - said...

k.ida..hehhe

- Suraya - said...

sampainya hati org tu cakap macam tu....mesti org tu tak biasa bagi anak dia susu badan...tak perlah kecik janji anak2 sihat....

- dieyana - said...

suraya...ermmm...

ibudhani said...

heheeh same la anak sy pn gitew suke nk selak 2-2...sebelah shushu satu tgn nk main2...br ley tdo bile dpt candu 2-2 tu...

sy skang ni kalo org ckp mcm2 pasal nyusu ni sy diam je,,,mmm kan aje...lg2 kalo makcik2 veteren...kalo yg gol. mude2 cm kte ni betulla ape asben awk ckp tu ''zaman jahiliyah''

neway.,,, selamat ari raye!!!!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...