Tuesday, August 21, 2018

Salam Aidiladha 1439H

Salam Aidiladha 10 Zulhijah 1439H.
 
Pasti dah ramai yang pulang ke kampung, dah sampai kampung, atau mungkin tengah bersiap-siap pulang ke kampung. Dan kami, releks selamba, raya di Kuala Lumpur. Inilah pengorbanan namanya. ^__^

2018, sekali lagi kami tak pulang beraya haji di Kelantan. Kawan-kawan opis hairan, orang Kelantan, tapi tak balik raya, raya haji pulok tu, biasanya raya haji, meriah kat Kelantan, katanya. Entahlah, kampung saya biasa-biasa saja, meriah lah kalau ada acara korban. Keluarga belah suami pula, masa mak ayah dia masih ada, memang meriah, adik beradik nya ramai, seekor lembu, cukup 7 beradik, lepas tu buat makan-makan ... meriah! Sekarang pun meriah juga, walaupun ma n ayah mentua dah tak de, tapi kalau adik beradik suami berkumpul, dengan saudara mara, jiran-jiran yang sepakat, Alhamdulillah dapat mengubati kerinduan kami kat arwah.
 
Ini bukan kali pertama kami beraya haji di KL, dah banyak kali pun. Dah biasa pun. Ecececece, eksen sikit. ;-)) Insya-Allah umur panjang, lepas Iman habis exam, cuti sekolah, bolehlah pulang kampung lama sikit.
 
Insya-Allah, raya kedua ma, ba dan adik bongsu saya datang KL. Ewah ... raya KL mak kite tahun ni. Kami tiga beradik memang tak balik Kelate, kebetulan ada hal, mereka datang le jenguk anak-anak tanggang kat bandar ni.... ;-)) Love uols! Alhamdulillah semoga ma, ba dikurniakan kesihatan yang baik oleh-Nya.

SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA, berhati-hati di jalan raya. Selamat makan daging! ^__^ Jaga makan, jaga kesihatan yo!


#Entri Ekspress. ;-)) Pihak pengurusan tertinggi benarkan staf pulang awal ... yeaaaaa! Ke pasar ke kita? ^__^

2 comments:

norhidana miswan said...

salam aidiladha... raya kt kl ok jgk kan....

Warisan Petani said...

Salam idul adha 1439h

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...