Thursday, November 27, 2008

Hujan

6.25 petang. Hujan Lebat!Guruh berdentum2.Hari semakin gelap, malam kian menghampiri. Aku belum balik lagi. Nasib baik staf BKK ada yang belum pulang. Fuh....bila hujan nak reda ni?pukul 7? Lapan? Aduh, takut juga terasa. Lama dah tak pulang lewat macam ni. Baru kejap telefon pengasuh, aku lambat hari ini. Hari hujan, harap dia boleh terima alasan tu. Dah sememangnya aku tak boleh pulang lagi, apa boleh buat, kebetulan kereta service, naik motor la jawabnya! So, kena la tunggu hujan reda baru boleh pulang. (heheheheh..macam kelakar ayat aku ni, lantak le, aku bukannya penulis cam kawan aku yang sorang tu, apabila bercerita, ayatnya sgt cantik, indah, maklum la penulis....)Bukan selalu aku pulang lewat. Ya Allah, cepat la hujan reda, anak-anakku sudah menunggu aku tu....

1 comment:

~marwati wahab @ aleya aneesa~ said...

ayat tu dah okey pe, cuma boleh dicantikkan lagi. pas ni dah leh jadi penulis kawan kita ni... hehehe...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...