Friday, June 11, 2010

Lot 1290!

Salam Jumaat....

Alhamdulillah, tepat pukul 9.30 malam semalam, kami sekeluarga selamat sampai ke "serambi Mekah". Dengan keadaan jalan raya, yang agak penuh dengan kenderaan, dari bandar raya Kuala Lumpur sehingga ke Pasir Mas, kami sampai agak lewat daripada biasa. Apa2 pun, kami rasa syukur, selamat sampai ke destinasi. ALHAMDULILLAH.

Tengah hari ini, aku bersiaran dari rumah famili aku, di Lot 1290, Taman Kesturi, Kampung Lemal, Pasir Mas. Oh, best sangat, dapat jumpa keluarga, terubat rindu. Aku, apa lagi, seperti biasa la, nak makan itu ini, macam la kat KL aku tak makan. Tapi, keadaan persekitaran, kelazatan yang sangat berbeza, membuatkan aku sangat teruja apabila balik kampung. Orang cakap, masakan dari tangan air ibu tu, berbeza tau! Hehehe, memandangkan aku ni, bukan la reti sgt masak2 kampung ni, so, mak mentua dan mak aku sendiri, cuba agar tidak menghampakan permintaan aku ini..ehhehe. Semalam, di rumah mentua, kami sudah dijamu dengan gulai kerutub burung merpati! Mak mentua memang tahu feveret menantu dia ni...TQ Ma (mentua)! Dan, hari ini, pagi2 aku balik ke rumah famili aku, tak sabar nak makan roti cicah gulai daging (kari daging) mabeles ma. Fuh, aku memang puji masakan ma, sedap sangat! TQ Ma! Petang ni, nak makan pisang goreng sedap depan rumah!

Sebelum ini, cuaca di Pasir Mas panas memanjang, terik, perit. Fuh, dugaan....Tetapi cuaca tengah hari ini, agak redup, angin sepoi2 bahasa, ALHAMDULILLAH. Semoga keredupan ini berpanjangan, sejuk la sikit.

Sekian, laporan ringkas Dieyana yang bersiaran di Lot 1290!

4 comments:

IDAZS said...

wow!!balik kg acara makan-makan la yang paling best! x try mkn etok ke? yang buat macam mkn kuaci tu.. ;)

- dieyana - said...

heeheh, etok tu mkn ikut musim, kalu air sungai kering, ada lah dia..tk p lagi pasar, ntah ada ke tak, kalu kecik2 suka, kalu besar, tk berpa berehi...

~ Ida ~ said...

bercuti juga ye...sama la kita..camne la nak naik keje Isnin ni nanti.

ibudhani said...

waaa bestnye blk kg ...kalo blk kg mmg sesi mkn2 kan? aduh bestnye mknan2 kt klate ni.... mmg meriah....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...