Friday, September 11, 2009

12 September 2009

Pagi tadi...

Mamazarin: K.diana, esk besday Wafiy kan?
Aku: Ha'aa..(jwb cam sedikit blur)

Cepat2 aku tgk kalendar. Ha! Betullah, esok 12 September. Ya Allah, langsung aku terlupa esok besday Wafiy. Ohhh! Betul2 kalut lah...tk prepare apa2 pun. Aala..nk prepare apanye? (ayat sdpkan hati). Tapi sekurang2nya nak gak beli kek sebijik, makan kek...amik gambar..ehhehe.. Aku bukan tak ingat, sebab baru je Wafiy dah capai umur setahun 12 Ramadan minggu lepas...bulan Islam aku ingat pulak, sebb lahir bulan posa, itu yg aku ingat sgt tuh, tarikh kelendar org putih, aku terlupa...ehhehe..sori syg! Iman pulak, lagi la aku tk tau tarikh lahir kelendr Islam...yang aku tau, 18 April 2006...ehhehe.."Nanti mama check balik tarikh Islam Abg Iman eh..."
Terus je aku kodek2 kek kat secret recipe, siap tanya member, bleh ke beli kek 1/2 kilo kat secret recipe(ahhaha), bukan apa...bulan2 posa nih saper yg nk mkn kek sampai 1 kilo tu, dgn ahli yg tk berapa ramai nih, aku, usband n iman...wafiy, mkn tkkan le smpai 2/3 ketul..:-)) Mamazarin pulak tunjuk satu blog bleh tempah kek. Wow, cantik la kek dia...best2 leh letak gambar anak, tk mahal pun 60 hinggit aje...Aku siap cal lagi budk tuh..akak nk tempah kek, tp nak esok, sempat lg ke? W.pun dlm hati aku ckp, mana sempat cik kak, satu hari...nk prepare kek..hahahha..bengong sungguh aku... Budak tu (ntah apa nama dia-ika, rika...lupa lak) ckp le...tk sempat kak...nak2 2/3 hari bru dpt..." Aku gelak aje...ok..tk pe2...dh termalu..aku pun cam buat2 sembang le (cover malu..tp tk le malu sgt coz dlm tpon kan).

Last2 aku duk pikir2 dlm ms singkat nih, aku ingat nk beli kek aje lah sebijik. Kebetulan esok kakak aku ajak bukak poso kat umah dia esk, bleh la kami mkn sama2 nanti...hehehe...Hadiah? alamak, adiah...ermmmm...nanti lah Wafiy..hadiah mama beli lps raya eh..(shopping hadiah besday lps raya:-)) Yang pasti, untuk hadiah kali ni...hadiah yg kekal ... untuk wafiy, mama bagi...jeng jeng..SUSUIBU! Heheheh..nyum nyum..lazat dan berkrim!

Apa2 pun untuk Muhamad Adam Wafiy, mama nk ucap,

Happy Birthday, Selamat Hari Jadi, Selamat Hari lahir,
Semoga panjang umur, dimurahkan rezeki, sihat selalu, menjadi insan yang berguna, menjadi anak yang soleh, beriman ...dan semuanya yg baik2 mama doakan untuk Wafiy! Insya-Allah
Mama Sayang Wafiy!!
12 September 2009-1st Birthday Muhamad Adam Wafiy

2 comments:

Nanie-Izailani said...

Happy Belated Birthday utk Wafiy....

- dieyana - said...

tima kasih cik nanie!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...