Friday, April 16, 2010

Terkini Abang dan Adik

Terkini tentang adik dan abang. Abang semakin belajar sesuatu yang baru di sekolah. Alhamdulillah. Dan adik, 'orang-orang' cakap, adik pendiam, tak banyak cakap macam abang. Mama: Grrrr!!

Buku wajib abang-Dina's House, mama tengok tarikh akhir, 14/04/2010, abang berjaya habiskan, alhamdulillah. Al-fatihah dan beberapa surah pendek, abang boleh hafal, walaupun terdapat beberapa yang tertinggal. Kadang-kadang abang solat, kadang-kadang abang tak solat...hehehhe, pagi tadi abang cakap kat papa, "Tiap-tiap pagi papa dan mama sembahyang, doa Iman dan Adik." Abang nyanyikan adik, lagu wuduk:

wash your hand, wash your arm, wash your leg...(mama ckp, abang ada tertinggal tu..hehee...)

Mama dan papa perasan yang adik ni bersungguh-sungguh kalau nak dapatkan sesuatu, selagi adik tak dapat yg adik nak, adik akan sedaya upaya, sehinggalah kalau adik tk dpt jugak, adik akan bagi kat abang/mama/papa. Hehhehe. Kalau adik pandai, berjaya buat sesuatu, Abang ckp "clap your hand! clap your hand!" dgn melodi yang tersendiri. Tersengih2 adik tepuk tangan.

Adik manis!

Abang peramah!
Mama cakap, adik pendiam, tapi adik garang! Adik tak banyak cakap, tapi adik rajin, dan lagi, ada kalau nangis, sangat kuat! Mama juga cakap, tak kira la adik macam tu, abang macam ni, kedua-duanya anak mama dan papa. Masing2 ada kelebihan dan kekurangan yang tersendiri. Papa angguk-angguk. Jangan bezakan anak-anak :-)) Anak satu, dua, tiga dan seterusnya. Apa maksud tu. Mama nak tumpukan dua anak ni dulu ye..Eehhehe..
(*Tiba-tiba rindukan dua beradik tu, setiap masa dan ketika rindu mama hanya untuk kalian berdua, tak lupa untuk papa juga! Ahaks!)

2 comments:

ibudhani said...

comel je tgk depa 2 beradik...gud boy la!!! dh pandai bace fatihah..alhamdulillah...pandaila abg!!!

- dieyana - said...

ibudhani-alhamdulillah....:-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...