Sunday, January 13, 2013

Dari Pasti ke Little Caliph

Ini tentang anak kedua saya, Muhammad Adam Wafiy yang dah 5 tahun. Kes lambat daftar di tadika Pasti, tempat sudah penuh! Bukan tak ingat nak daftar awal2, tapi kami beranggapan, pelajar Pasti diberi keutamaan, tapi rupanya, tidak. Kalut juga fikirkan tadika untuk Wafiy. Lebih kurang seminggu saja lagi sekolah akan dibuka, ada lagi kah tadika yang nak ambil pelajar? Muka Wafiy dah cebek2 bila papanya usik Wafiy tak dapat sekolah, kerusi Wafiy kat Pasti orang ambik! ;-)

Teringat tadika Little Caliph(LC) yg baru dibuka Julai 2012, di Bandar Baru, Sentul, tadika yang berkonsepkan Islamic English. Rezeki Wafiy, dapat tempat di LC. Itu pun merayu dgn teachernya masukkan Wafiy. Kata Wafiy, "mama, sekolah baru Wafiy, tak panggil cikgu, panggil teacher, teacher tak cakap bahasa biasa (BM), teacher cakap Inggeris!" ;-))

Harap berbaloi2 lah hantar Wafiy ke sini. Demi anak-anak, mak pak tak kisah kan! Mahu yang terbaik untuk mereka. 

Pendaftaran-RM 757, merangkumi semua, termasuk uniform sekolah dan baju sukan + yuran bulanan-RM 250=RM 1007

Waktu sekolah= 8.30 pagi-12 tengah hari. Kalau jemput anak lebih pukul 1, caj RM 7 satu jam.

Di LC juga disediakan day care sehingga pukul 6=RM 180. Tapi, Wafiy transit di taska dalam kondo kami. Mak cik van taska akan hantar-jemput Wafiy.


2 Januari 2013, hari pertama di Little Caliph. Belum dapat uniform. Nak pakai baju lama tadika Pasti. Kata saya, Wafiy dah tak sekolah Pasti, nama sekolah baru Wafiy, Little Caliph, tau!....;-)


Kelas 5 Tulip

Hari pertama, parents dibenarkan berada di kelas sekejap. Alhamdulillah, Wafiy okey, walaupun sekolah baru, tapi dapat bawa diri. Saya hantar Wafiy dan lihat dia sekejap, cool je Wafiy, walaupun muka nampak malu2. Malu tapi mahu! ^__^

6 comments:

Iela Fazielah said...

Alhamdulillah.. Wafiy indipendan....xrisau la...

rinkume_zi said...

Salam kenal dieyana. heh heh heh. :)

Anonymous said...

berapa yuran bulanan LC ye?

~merlinmaritza~

- dieyana - said...

anonymous-tahun ni yuran bulanannya rm 250-tidak termasuk albaghdadi-rm 50. tapi dgr2nya, yuran tahun depan naik...;-))

- dieyana - said...

anonymous-tahun ni yuran bulanannya rm 250-tidak termasuk albaghdadi-rm 50. tapi dgr2nya, yuran tahun depan naik...;-))

Unknown said...

hai boleh dapatkan juga mainan montessori toys di sini ye sangat murah dan berbaloi banyak pilihan toys kat sini montessoriestoys.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...