Sunday, January 13, 2013

Iman Darjah Satu? ;-)

2/1/2013, allhamdulillah, Iman darjah satu di Sek. Keb Sentul 1. Excitednya saya dan suami menyiapkan segala kelengkapan sekolahnya. Fuh, yang ni pun berpeluh juga bajetnya!

Iman yang sangat okey dan cool di hari pertama persekolahan. Alhamdulillah, selepas ujian di hari orientasi 28/12/2012, Iman ditempatkan di kelas teratas- 1 Utarid. Tapi selepas ini, ada lagi ujian penyaringan, harap2 Iman kekal di 1 Utarid. Murid tahun 1 ditempatkan di tingkat 3! Kesiannya mereka, dah le kecik2, beg berat. Erm, tak puas hati la murid tahun 1 ditempatkan di tingkat 3! :-((


Hari pertama sekolah, 2/1/2013, saya belum naik kerja, saya hantar kembar ke rumah pengasuh. Hantar Iman sekolah, hantar Wafiy, patah balik ke sekolah Iman. Tunggu waktu rehat, ajar dia beli kat kantin. Pukul 12, jemput Wafiy dari sekolah, ke sekolah jemput Iman pula. Berpeluh mak hari pertama sekolah, mengalahkan cikgu! ;-) Suami tak dapat hantar Iman, sibuk menguruskan murid di sekolahnya.

Hari kedua, saya agak cool sikit, tapi hari kedua, ibu bapa tidak dibenarkan masuk kawasan sekolah lagi sekiranya mahu berurusan, terus ke pejabat.  

Hari ketiga, hanya lihat dari kejauhan. 

Minggu kedua persekolahan, Iman dan Wafiy dah mula naik van.



Saya dapati, kebanyakan murid tahun 1 zaman sekarang tak macam murid tahun 1 zaman kami dulu2, mereka lebih excited, agresif, waima hari pertama, tak ramai yang menangis. Kalau ada pun, dalam satu kelas, mungkin seorang dua saja.



Sehingga hari ini, Iman masih dibekalkan dgn makanan, saya sempat2kan diri sediakan bekal untuknya Goreng mi pukul 3 pagi! ;-) Paling tidak sempat pun, saya akan bekalkan roti lapik mentega kacang. Dah pandai beli kat kantin pun, kalau boleh, saya nak juga bekalkan makanan untuknya. 


Balik sekolah kebangsaan, Iman transit di taska, 2.30-5.15 petang, ke sekolah agama pula.  Memandangkan tengah hari Iman sudah diberi makan di taska, ke sekolah agama, saya hanya bekalkan makanan  yang kering-roti/biskut

3 comments:

Gieyana said...

dh sekolah dh yer Iman..anak sy next year..sure penat ongkosnyer gak kan..ekekek...:-)

NanieZara said...

wah..dah besar dah iman yer..bagus iman eksaited masuk darjah 1..

Aida Salleh said...

wahhhhh...darjah 1 dah abg ni ya? malam sure tido cepat tu kan sbb kepenatan sekolah pagi petang...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...