Wednesday, February 27, 2013

Menyusu Kembar

Panduan untuk diri sendiri dan ibu-ibu lain juga ;-)
 
 
 
 
Gambar No 1-6, dari kiri ke kanan: Dalam pantang-saya lebih selesa dgn gaya no. 1 (gambar atas)-lapik bantal kiri-kanan, depan-belakang ;-)
Umar 2G (Ghazi & Ghufran) dah besar sikit, saya selesa dgn gaya no 3 (gambar atas), dan sekarang si kembar dah nak masuk 5 bulan, saya selesa dengan gaya no 6 (gambar bawah).
**Tak ada dlm gambar pun ada juga-gaya sesuka hati mak aje, asalkan si kembar selesa, saya pun selesa ;-))
 
Kalau tak kena gaya, sakit pinggang mak tau! ;-) Masa mula-mula nak biasakan diri menyusu serentak, kekok/sakit pinggang segala bagai jugok, sekarang alhamdulillah, dah boleh biasakan diri....besar esok 'lagu' mana la, pandai lah si kembar cari sendiri...jgn berebut, cukup satu sorang ^_^.

4 comments:

Iela Fazielah said...

hihi.... mcm2 gaya... seronok.. nnt diaorg dah pandai panjat n merangkak...baring je dedua tu nnt sendiri panjat atas mak dia n bukak baju mak dia...comel je

ceywie said...

macey2 pesen deh. semoga berjaya sampai 2 tahun atau lebih. InshaAllah. Kito boleh! ;)

Aida Salleh said...

kalau dah besar mesti kembar dah macam-macam posisi ikut suka hati kan dik kan? :-) takpelah yg penting dia selesa dan awak pun selesa...

Ummu Madihah said...

Salam Dieyana,

Subhanallah, Allah Maha Besar, awak yang berbadan kecik ni mamapu menyusu dua baby lelaki dengan susu yang alhamdulillah cukup banyak untuk mengenyangkan mereka!! Ni yang Mak Aji hairan bin ajaib bila mak yg cuma baby sorang saja pun x nak menyusu sbb takut lari allignment! Syabas Dieyana!! Banyak saham akhirat nanti!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...