Monday, September 18, 2017

Tragedi Subuh Darul Quran Ittifaqiyah :-((

14 September 2017 bersamaan 23 Zulhijah 1438H
 
Tragedi  Kebakaran Sekolah/Pusat Tahfiz Darul Quran Ittifaqiyah
 
Dan, 7 suspek yang terlibat dalam kejadian ini telah pun ditangkap. Semoga Allah Taala memberi petunjuk dan moga kes ini dapat diselesaikan dengan adil dan saksama.
 
Apa-apa pun, perancangan dan aturan Allah adalah yang terbaik, yakni sebaik-baik perancangan. Kejadian ini juga memberi iktibar kepada kita semua. Allahuakbar.
 
Saya suka dengan ayat ini:
 
"Ibu bapa anak-anak syurga ialah ibu bapa terpilih. Ibu bapa anak-anak 7 orang (suspek) juga yang terpilih. Bayangkan kita sebagai ibu bapa dalam kedua-dua situasi ini. Ibu bapa mana yang lebih hebat ujiannya? Hanya mampu berdoa dan berserah. Selebihnya urusan Allah SWT."
 
 
 
Sehingga hari ni, sedih masih tak hilang! :-((
 
Al fatihah, dan takziah kepada keluarga. #tragedisubuh #anakanaksyurga
 

4 comments:

mama tisya said...

ms hari kejadian tu..kita p kj lalu kt area lrt dato keramat ms tu xjammed lg...tp ada la nmpk ambulans ...ms tu xtau pn ..pastu tgk kwn2 update kt fb br tau psl kejadian...jumaat aritu blk gombak ms kt tol selisih ngan van jenazah yg nk ke tanah perkuburan tepi highyway tu..nmpk kete byk smp parking kt tepi jln...alfatihah utk mereka

norhidana said...

sampai ke harini jln menghala ke jelatek jem, msh ramai yg dtg ke situ untuk melawat dan memberi sumbangan, dr serata malaysia.

raihanah said...

alfatihah untuk mangsa

Adam said...

alfatihah dan takziah untuk yg kehilangan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...