Thursday, August 20, 2009

Cerita I

Salam untuk semua. Agak lama aku tak buka blog, nak tgk /baca blog kwn2 pun tak sempat.
Macam2 perkara berlaku minggu lepas, sehingga aku terpaksa cuti kecemasan. Sebenarnya sedikit kesulitan telah berlaku pada awal minggu lepas. Pengasuh anak2 ke Sabah-bercuti! Dan, dia sentiasa mengingatkan aku agar aku dapat mencari pengganti dalam seminggu itu/ pun aku mohon cuti. Adess! Fikir punya fikir, akhirnya aku dan suami minta pertolongan pengasuh lama menjaga 2 beradik untuk sementara waktu-hanya 5 hari, itu pun husband akan ambil mereka awal-pulang dr sekolah-><>
Nak dijadikan cerita, 2 hari husband pulang lewat, ada kursus di IB. Pengasuh-kejap2 telefon, cakap Wafiy tak nak susu, tak nak tidur, tak nak makan. Ermmmm?? Akhirnya kuambil keputusan untuk pulang awal. Wafiy: demam2, badan panas...! Petang-husband pulang dr sekolah, bawa g klinik. Suhu semakin tinggi, 38.9! Apa lagi, doc masukkan ubat buntut. Fuh, kejap2 balik dr klinik, suhunya turun. Alhamdulillah.
Malam-Majlis Wacana anjuran bahagian aku. Aku dah 50-50 anatara nk pergi / tidak. Akhirnya aku pergi jua dgn ujan yg agak lebat-demi bahagian..huuhuh, dan Wafiy mcm dh ok-bagi ubat. Pengasuh telah mengoferkan diri agar tinggal Wafiy kepadanya. Mujur juga. Iman aje yang kami bawak, itu pun Iman 'berona' juga kat Dewan. Ngantuk n letih agaknya.
Rabu-aku pergi kerja seperti biasa. Sekejapan pengasuh call lagi-cakap Wafiy langsung tak nak makan n susu abis!! Adoi! Terpaksa aku balik tengah hari-bagi susu perahan hari tu, Ini kes tak de stok! Waaaaa.. Nasib baik ada K.Fida, ajak dia, balik sekejap, antar susu. Thanks kak! Sampai aje rmh pengasuh, ok je Wafiy? Nampak aku, gelak2, main elok aje..Iman pula duk makan nasi...Ermmm?? Dari pengalaman yg lepas2, mak cik pengasuh tu kalut sedikit, tapi dalam hati timbul juga rasa kasihan kat dia, dia pun baru baik dr sakit misteri..ermmm..
be continue....

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...