Wednesday, September 28, 2011

Dia ... Puteri

10.20 pagi, 22 September 2011, kakak saya (Along) selamat melahirkan anak ke-4 (normal) dan lagi2 bersyukur, impian Along dan suaminya untuk mendapat anak perempuan, dikabul-Nya. Alhamdulillah, muncul juga seorang puteri antara 5 putera dalam keluarga saya. Apa-apa pun syukur, semuanya selamat. Ado jugok cucu perempuan Ba dan Ma.

Kakak saya beritahu, dia sakit kontraksi hanya 10 minit. Sebelum tu, pukul 7.00 pagi dia cal saya, “nk g sepital ni, air ketuban pecah!” Oh, saya pula pula yang rasa ngilu. Along bersalin awal 3 minggu lebih!

Cepatnya kakak saya bersalin. Dan, saya juga mahu bersalin dgn mudah begitu. Mudah-mudahan. Amin, insya-Allah.... (Saya sangat takut nak bersalin, sebab ketika melahirkan kedua-dua anak saya, saya mengalami kontraksi yang sangat hebat dan lama, tapi bila kakak saya beritahu, sakitnya sekejap saja, terus saya berdoa, mahu seperti itu juga. Insya-Allah. Dan melalui pembacaan, setiap saat sakit bersalin, dosa-dosa kita diampun-Nya. Subhanaallah....).

Along dan abang ipar ... tahniah.... (adik-beradik abang ipar saya-7 orang kesemuanya lelaki-pastinya dia sangat2 bersyukur atas pemberian-Nya kali ini.)

Kata kakak saya, dia tak jaga/ikut sangat pemakanan dan panduan2 lain utk mendapat anak perempuan, hanya 30% sahaja dia ikut. Tapi katanya, doa kepada yang Satu tidak pernah putus. Alhamdulillah.

Jom kita tengok puteri ...


Qisya Insyirah (Qisya=Dalam keadaan baik, Insyirah=Kegembiraan/Lapang Hati)

Qisya - 2.4 kg

Saya dan suami turut berasa kegembiraan itu, kerana lahirnya puteri sulung dalam keluarga sebelah saya. Apatah lagi saya juga punyai anak-anak lelaki. Impian untuk mendapatkan anak perempuan turut tersemat di hati saya ^__^

12 comments:

~izan~ said...

tahniah utk Along..comelnya puteri yg satu tu..rambut lebat. izan yg sulung merasa la sakit kemain bersalin normal tp yg kedua,tak rasa apa2 sbb bedah n pilih tarikh hehe...

apa2 pun semua dah selamat..semoga kakak dieyana sihat dan baby pun sama...

Unknown said...

nak baby girl gak pas ni...heheeh

kurus said...

tahniah buat along adik ..
sedap namanya dik ! ..
rambut lebat .. :)

SYANI said...

Alhamdulillah.. dapat juga baby girl. Tahniah..

Iela Fazielah said...

comelnyer.. tahniah buat akak dieyana

NM02 said...

singgah follow sini

jom, kalu sudi follow ai pulak

^_^

nani said...

tkasih na/cikngoh....alhamdulillah....

NanieZara said...

Tahniah utk kakak k.diana..ya allah comelnya baby...insyallah doa k.diana akan diperkenankan utk dpt anak perempuan.oh ya k.diana pon susah bersalin jugak ek?

e.l.i.z.@ said...

wahhh setelah sekian lamo, dpt jgk gegirl.mesti hepi kehh..xpo, kekgi dieyana pulok ;)

- dieyana - said...

terima kasih semua...heheh. (wakil utk along..kihkhihk)

IDAZS said...

Alololo..
comeynya Qisya..
Nama comey secomey tuannya..
tiba-tiba terfikir nanti nak letak baby nama apa, opsssss!

~ Ida ~ said...

Alhamdulillah.....versi girl dan sangat comel..dah boleh bayangkan sangat2 perasaan Along diana tu sekarang...insyaallah...rezeki mencurah-curah tu nanti dgn izinNya.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...