Friday, April 6, 2012

Makan, Makan, Makan!

Sekarang saya kerap makan=banyak makan! Tapi saya tak boleh makan banyak sekali gus, perut saya tak mampu nak tampung-perut jadi 'sekok', 'sendat' dan sakit! Jadi, saya makan kuantiti yang biasa (Tidak banyak/tidak sikit), tapi kerap. Pukul 8 pagi, saya beli sarapan di kafe pejabat-nasi goreng/nasi lemak/bihun goreng. Kalau tak habis nasi sarapan, saya simpan untuk makan pukul 10. Pukul 10 pagi saya lapar lagi, saya makan sarapan pagi tadi yang tak habis/kuih/buah. Pukul 1 tgh hari, lapar lagi, saya makan nasi sikit/saya order masakan panas=kuetiaw goreng. Pukul 3-4 petang lapar lagi, saya kunyah sekut (sekarang saya ketagih makan biskut jacob's hi-cal original, anak-anak saya pun suka, rasa lemak2 gitu! Saya perlu simpan stok biskut di pejabat dan di rumah juga, untuk mengelakkan saya lapar dan mungkin akan gelap mata/pitam/perut bergulung=luga).


Pukul 7 petang saya lapar lagi, saya makan nasi. Suami saya kupas buah untuk saya. Ya, saya malas nak makan buah, jadi dia tolong saya kupas, TQ! ^_^ Dalam peti-stok buah sentiasa ada. TQ! Tengah malam saya lapar juga, tapi mata saya mengantuk ... saya tidur. Bangun pagi, perut saya lapar sangat2, jadi, sebelum ke pejabat, saya makan roti/biskut.

Saya sungguh2 tidak selesa dengan perut saya yang sentiasa lapar ini! Istilah untuk rasa ini : ''LUGA BALIK' :-( ('Sebutan 'balik'= ada sabdu sikit 'ballik')



Saya rasa malu/segan dengan kawan-kawan pejabat di sekeliling saya sebab badan kecik tapi makan banyak! ^_^


Duit belanja makan saya satu hari, macam saya makan 2 hari. Oh, saya perlu buat sesuatu! Bawa bekal ke pejabat? Goreng cekodok bilis/ cekodok pisang untuk makan pukul 10 pagi, okey juga kan? Atau buat sandwich? Ya, perlu buat sesuatu! ;-)) (berjimat cermat amalan mulia...;-)
Sekian, laporan saya untuk hari ini. Nak sambung makan nasi goreng pagi tadi. =^_^=

5 comments:

Bui Junaidi said...

KADAR METABOLISME TINGGI KOT..

Iela Fazielah said...

lapar ada tnda2 lain kot..ke berisi dlm perut tu?hehe.... tp xpe.. dieyana bdn kecik n metabolisma tinggi... klau ila... ters naik berat bdn

Qhaifa Nur said...

jangan ikutkan sangat perut ni...
kalau bole pagi makan yang berat2 sikit...

Alin Marlini said...

makan badan tak membesar takpelah...hehehe

a!eNa3013 said...

lately sy pun kerap sgt lapar..xtau kenapa..
last month sy baru kahwin,kawan2 ckp mungkin sbb ada isi,tp tup2 peod..huuu..sedihh..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...