Wednesday, May 22, 2013

Abang-Adik atau Adik-Abang?

Masa bersalin: Hok keluar dulu, adik ke, abang? Sesetengah orang ckp, hok keluar dulu tu, adik, sebab abang mengalah, bagi adik keluar dulu.
 
Ada yang bersetuju dgn saya, ikut logik, hok keluar dulu (1st twin)-ABANG. Kalau di Hospital Pusrawi, mereka declare yang keluar dulu ialah ADIK. Masa saya bersalin hari tu, Hospital Selayang tak declare apa2 pun, just ckp, 1st twin, n 2nd twin. Jadi, saya dan suami declare, 1st twin ialah abang, dan 2nd twin ialah adik.
 
 
Bukti adik suka buli abang ... abang reda aje ;-))
 
Masa lahir, 1st twin-lebih berat 1 bunga dgn 2nd twin.
 
Dari segi progress pula, apa yang kami nampak cik kembar kami ni sekarang, adik lebih cepat, dan beratnya sudah mengatasi abang. Dan, adik suka 'buli' abang ... hik3.
 
Apa pendapat uols? Mana abang, mana adik? ;-))
 
Sebenarnya saya tidak lah titiberat sgt mana satu adik/abang-kedua-duanya anak kita, kan, lagipun, beza masa mereka lahir pun tak lama-1-2 saat saja. (bersalin secara c-zer, jarak masa tak lama, mungkin kalau yang bersalin normal, jarak masa berminit2, mana abang/adik, mungkin lebih dititikberatkan para ibu bapa.) Bila bersama-sama cik kembar ni, suka hati saya je ... panggil adik/abang ;-))

 
Ha ini lagi bukti kedua ^_^
 
 
 
Mak pun nak nyelit jugak ;-)
 
Muhammad Umar Ghazi-abang
Muhammad Umar Ghufran-adik
 

12 comments:

SYANI said...

Comelnya si kembar tu.. Geram tengok. Maknya pun makin berseri2.

PinKy MoMMa said...

yang pasti dua dua sama tang pipi loyot tu..tu la ada jg org cakap abg akan beralah so dia kuar kemudian tp kalau dah czer..kita amik jer lah yg dulu tu abg hehehe aci dak?

moga dua2 umar membesar dgn sihat dan soleh...aminnn

IDAZS said...

masyaallah..comelnya! geram nak gigit! tembam..

biasa yg keluar dulu abng, kemudian adik!

haaaa, mak yang nyelit koho cun! walaupun dah anak 4!

- dieyana - said...

syani...tq...tp tk leh lawan k.ton! *_*

- dieyana - said...

pinky momma-aci2 ..apa2 pun yg penting sihat belaka kan? amin.

- dieyana - said...

pinky momma-aci2 ..apa2 pun yg penting sihat belaka kan? amin.

ceywie ku said...

sekejap jah deh besar anak2 ni. larat koo dieyana dukung abang ngan adik tu. semangat nyoo la. sihat dan comel. 4 ore doh hero dio, plan heroin pulok deh. ;-)

Alin Marlini said...

Comel..alin pun teringin nak kembar..berangan jap

- dieyana - said...

ceywie..hik3, nk dukung duo, ado hok nunggeng nyor ni..ha3...kalu Dia nak nui sore lagi tino, Alhamdulillah....tk tau la lagu mano tu...rasanya nk tumpu ko hok 4 ni dulu deh..;-)

- dieyana - said...

alin-ha, berusaha dr sekarang, mana tau kan rezeki..hik3....skang ni tk kira ada keturunan ke tidak, Tuhan boleh bagi kalau nak+berusaha+doa..insya-Allah...

Aida Salleh said...

geramnya tengok kembar awak ni dik....rasa nak geget2 pipi diorang...heheheheh...

pasal bab abang adik ni akak pun ada dengar yg keluar dulu tu adik dan yg kemudian tu abang...tapi tak tau lah..

iduraz said...

alololo..dedua pon comeii...biasa kita sebut yg kuar dulu tu abg..tp ada logiknya gak kan..adi kuar dulu sebab abang beralah..lol

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...