Wednesday, June 12, 2013

Syaaban!


Berkongsi Rasa ;-)

Saya adalah sangat malu apabila bertemu Syaaban! (Sesuka hati letak perkataan 'adalah' yang jelas menyalahi penggunaan tatabahasa. Maafkan saya ... sesekali saya perlu 'derhaka bahasa' agar celoteh saya tidak merimaskan pembaca. Aci? *_* )
 
Okey, berbalik kepada cerita malu dgn Syaaban. Sungguh, saya sangat malu, malu kepada diri sendiri dan pastinya dengan Pencipta karena.... Sebenarnya.... Okey, saya berterus terang, sebab saya nak g beli kain raya baju melayu suami +anak-anak hari Sabtu ni (jika diizinkan-Nya), tapi saya belum ganti puasa-2 hari! SYYYYY! Kah3. (Ketawa berdekah2 kerana mahu cover malu). Insya-Allah, saya akan berpuasa esok. Wajib ganti puasa! Saya telah melengah-lengahkan waktu sehingga Syaaban telah muncul. Ya Allah.....

Bukan saja2 nak lengah2 ganti puasa, tapi saya risau nk puasa-sbb sy menyusu cik kembar! Sedangkan stok susu sangat ciput! Ya! Risau kalau puasa, pam kat opis susu tak banyak dihasilkan! Sebenarnya salah anggapan ini kan, fikir secara positif! Mana tahu, bila puasa, susu akan bertambah2! Tuhan maha berkuasa. Saya tekad, saya MESTI ganti puasa ESOK! Fikir positif! Insya-Allah....

Sekian. ;-))

Bisik-bisik  I :Ada yang 'senasib' dgn saya? Hik, jom2 kita ganti cepatcepat sebelum terlambat! Ia adalah latihan untuk menghadapi Ramadan, sebenarnya!
 
Bisik-bisik II: Dieyana belum ganti puasa, tapi teruja nak sambut raya ... bikin malu kompeni! Bangun sahur nk mkn apa? Nasi kicap+telur mata sudah memadai, kurma, air masak dan ESP Shaklee satu mug. ^__^ Bikin kecoh! Dah ganti puasa barulah berani nk cerita2 pasal baju raya. Setuju?!
 
 

5 comments:

Ummu Madihah said...

Salam Dieyana,

Masih berhutang ya! Takpa, sempat lagi bayar! Insya-Allah akan dipermudahkannya bila kita perbetulkan niat hanya kerana-Nya!!

rinkume_zi said...

samo la kito diey. In sha Allah ado maso lagi.

Aida Salleh said...

Jangan risau dik, insyaallah sempat dan masih punya masa. Akak doakan semua dipermudahkan. (Akak dah habis ganti boleh cerita pasal baju raya lah kot?heheheh)

Iela Fazielah said...

haha....xpela..yg penting cepat2 ganti.. ila biasanyer dlm bln syawal lepas raya cepat2 ganti puasa br buat sunat syawal supaya xpayah pening2....seronoknyer nak gi bl bj raya... nak join jugak

PinKy MoMMa said...

ai pun dah get ready nak sambut ramadhan..dah train cik kembar dalam perut supaya bersabar hehehe..1st tu gigil juga tapi alhamdulillah...ari kedua dan seterusnya boleh tahan :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...