Monday, October 12, 2009

Iman dan Tadika II

Tadika St Ronan...aduh...namanya bikin aku cuak....dgr cerita2 macam bagus...tapi namanya tuh..tak berapa nak berani la nak hantar Iman ke tadika tu...so, last week, aku try la telefon...sembang sikit...aku dgr suara2 di belakang...bising2...ermmm.ye lah kan...tadika...suara budak2..dan org yang angkat telefon tuh...cam sibuk...antara butir2 penting yg dia sebut..."kat sini conversation in english..." aduh..memang le bagus anak2 blajar English..tapi yg paling penting..agama tu...aduhai...aku tanya le dia, agama ada ajar ke. dia ckp ada...kalau puan berminat, datang la kat sini..kita bincang2... Hemm...aku citer kat suami..dia ckp...agama, kalau setakat alif ba ta tu..baik tk payah..aku duk pikir2 ermmm...kena cari lain...Dan ada beberapa lagi tadika yg aku google minggu lepas, belum sempat ku kodek2 lagi..huhuuh..aku ni memang beria2 nak hantar Iman ke tadika nih....Ya Allah, berilah petunjuk kepadaku...

Lagi perbualan aku dan Iman fasal sekolah..

Mama: Iman, nak g sekolah?

Iman: Nanti mama kena tunggu Iman tau...jangan g mana2...nanti mama antar iman, tunggu Iman, balik dgn Iman.

Mama: Okey, tapi hari pertama aje, sekali aje mama tunggu Iman, mama tunggu iman kat luar..Esok tuh, papa antar Iman sekolah..mama g opis, nanti balik, papa amik Iman...

Iman: (Diam ... buat2 tak tau...)

Hemmm.....Iman seolah2 faham dan mungkin dia dpt membayangkan suasana persekolahan...

Semalam Ahad...badannya panas...pagi ni makan ubat demam, kebah...anak2 demam, aku pasti resah gelisah....semoga Iman cepat sembuh...

Dan yang pasti, aku akan terus survey Tadika...:-))

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...