Monday, October 12, 2009

Jatuh Cinta LAGI!


Hahahah..jangan marah ye..tajuk kat atas tu...tak de kaitan ngan entri nih..hehhe, bikin suspens saje. Sebenarnya, hari ni aku macam suam2 gila..nak tulis entri.Hari ni, dah 3 entri aku tulis, patutnya, aku rangkum je sekali gus, tapi aku wat pecah entri..ntah gila apa aku nih...kejap2 cam terlintas di pikiran nak tulis itu ini...heheh....jgn marah ye! Konon2nya bnyk idea la nih...ehhehe. Suka hati aku le nak tulis banyak2 pun kan...aku punya blog, aku punya jari le..hehehe..sombongnye cik puan ....:-)) Citer aku kat entri ketiga aku utk hari nih adalah bebas. Hemm..walau apa pun, aku bersimpati kat member aku sorang nih..aku tgk dia tak bermaya sgt..ntah apa angin yg melanda dia hari nih, aku cuba2 teka masalah yg dihadapi rakanku itu...aku nih bukan reti nk tanya dia, "nape awak, ada masalah ke?"(cam skema pulak kalu tanya gitu kan).Tapi aku cuba meneka2 sendiri, mungkin dia ngantuk bangat (masalah tidur member aku sorang nih), atau mungkin ada masalah peribadi. Pagi tadi dia ada ckp ngan aku, dia sakit2 badan..cam tak bermaya...dgn selamba aje aku ckp ngan dia, awk mkn le vitamin..hehhe...jgn marah aleeya...kasi hepi skit ye...apa pun masalah yg awk hadapi...pandai2 lah..kalu rasa nk citer kat saya...anytime sy leh dgr...


Lagi aku nak citer....tiba2 aku cam teringat dan sedikit terharu+tak sangka giler yang aku dh hampir setahun aku ke hulu ke hilir dgn beg itam kesayanganku itu....minggu lps aku ada bgtau mamazarin, k.diana ni cam tak sangka....dh lama rupanya kita BF anak kita..ermmm. Alhamdulillah...anugerah Tuhan yang tidak ternilai! Terima kasih Ya Allah, semoga kurniaan ini akan kekal selagi aku terdaya....aku gembira dgn anugerah ini... Dan, fasal beg itam nih, naik turun lrt...aku setia dgn beg ni..aku tak ingat la bulan berapa aku guna beg ni,,,tp yg pasti..lps abis cuti pantang, aku naik keja...aku belum beli beg keramat ni...aku agak2 wafiy 4 bulan aku baru nak kelek beg nih..tak silap aku la. Rasa dah jadi biasa bawak 2 beg dtg keja...aku tak tau apa jadi lps nih, suatu hari nanti pasti aku akan berpisah dgn beg itam keramat ku itu...uwaaaa!! Aku tak sanggup menghadapi saat itu. Aku tak de hand bag yang cantik..cam org lain..yang aku duk bawak sampai skang nih,,beg besar...yg buleh muat macam2 dan beg itam keramat nih..kiranya aku dtg/blik keja dgn 2 beg nih...hehehe...nanti aku upload 2 beg nih...cita2 nak beli handbag yang cantik skit belum tercapai..tk de masa nk g soping ...:-)) Aku rasa bahagia dgn beg itam kesayanganku ini...aku tak kisah apa org nak kata...badan aku dah le kecik..bawak pulak 2 beg..ahahha...tak comel langsung kan? Yang pasti ku bahagia....:-))


Itu aje lah...aku nak tulis...hehehhe...aku tgh tunggu member....nak cari barang dapur...k.fida...calling me kalu jadi nak p tau!!


3 comments:

~marwati wahab @ aleya aneesa~ said...

tiba-tiba... kte rasa sedey baca ni... rasa macam ada orang ambik berat. sebenarnya, sebenar-benarnya... sebelum majlis pelancaran buku tu, kte ada banyak masalah, masalah family... lepas satu... satu datang. kte anak no 4 tapi semua macam terbeban kat bahu. bkn juga bermakna yg lain lepas tangan, tak... cuma peranan diaorg agak kurang dibandingkan kte, mungkin sebab kte tak kawin lagi. mak ngan abah banyak bergantung harap n letak harapan kat kte dalam semua masalah yang datang. kadang2 terasa mcm anak sulung pun ada. tp x ape... kte gembira dgn ape yg kte buat, kte ikhlas memandangkan dulu kte mcm tak berapa kisahkan family. kiranya kte mcm tebus dosa la ni. cumanya... bila satu demi satu datang, kte nak buat dn kte mmg buat... tapi kte baru sedar yang kita sebenarnya tak terdaya, kte tak cukup kuat... mlm td, ada lagi hal yg jdi... bayangkan tengah-tengah malam kte kena kejut utk dengar satu masalah orang... tengah-tengah malam kte nangis... kte nak tolong, tapi kte x dapat nak tolong... sampai ke hari ni kte rasa sedey sangat. tu agaknya rasa ari ni mcm tak ada tenaga, baru sedar kte penat. hehehe... pape pun, thanks jd kawan yg baik utk kte wlupun diana suruh kte makan vitamin tadi... hehehe...

- dieyana - said...

terkezut tgk komen kali nih..panjang beb...dia pulak wat entri kat sini..tp tak pe..tk de hal..sedey gak baca komen awk nih..kesian sgt kat awk...ermmm..sy dh dpt agak...awk cam ada masalh..ms awk nangis hr tu..tapi sy tk berani nak tanya..kalu awk nk tau, sy ni jenis tk reti nak nanyer2 org....sori ye...perangai sy mmg cam ni..tapi dlm diam sy mcm tu..sy mcm perasan awk ada masalh..ermm....berat mata memandang, berat lagi bahu memikul...erm..itu aje lah yg sy mampu katakan...tapi sy tabik kat awk...awk ni ala2 anak sulung lah....tapi kesian sgt bila awk kena tanggung byk beban...bnyk benda lagi yang sy tak tau pasal awk nih..selama kita berkawan nih...yg dalam2 tuh..sy tk tau pun..yg luar2 aje sy tau pasal awk...apa2 pun....bykkan sabar....pasti ada hikmah di sebalik semua tu...chayok222

~marwati wahab @ aleya aneesa~ said...

pada kte... diana dh cukup baik sb selalu layan kte yg x betul ni... layan kte nyanyi lagu kanak-kanak, selalunya, makin x betul kte...makin banyak kt kepala... tp x pe... tulah namanya hidup kan? yup... pasti ada hikmahnye nanti...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...