Tuesday, September 25, 2012

Aneka Pulut

Dah 32 minggu ni, macam2 nak makan. Awal2 mengandung, tak lah 'mengada-ngada' sangat. Sekarang ni, selera menggila nakkan pulut ... apa saja yang berasaskan pulut! Ketupat palas, pulut dakap, pulut mangga, cendol pulut, pulut durian pun! Mana nak cari ketupat palas KL ni? Raya hari tu, tak nak makan puas2! Selera ibu mengandung ni tak tentu, kejap2 datang nk makan itu, ini, dah 'expired' tak nak, nak makan lain pula! ^_^ Tapi alhamdulillah, bukanlah nak makan yang 'mengarut', semua yang teringin adalah sesuatu yang masuk akal.
 
 Cendol Pulut

 Kata kakak saya, mu try cari di pasar pagi Ahad Pantai Dalam, insya-Allah ada ketupat palas situ. Oh, tak sabar tunggu hari Ahad! Dan, cendol pulut, haruslah kami ke Wahab's Cendol di Sri Rampai (tak silap saya).

Ketupat palas


 Pulut mangga


Pulut dakap

Kalau kat kampung, boleh minta ma buatkan pulut dakap ni. Nak buat sendiri, tak pandai! ;-)

(Sumber gambar2: Google. Tq!)



10 comments:

Gieyana said...

Sedapnyer..cendol pulut n ketupat pulut...:-)

SYANI said...

Semua sedap.. Pulut dakap tu memang payah nak jumpa kan??

Aida Salleh said...

alamak dik....akak yg tak mengandung ni pun terliuur terus. akak sukkkaaaa pulut dakap. makan kalau gi kelantan je. kat kl ada ke ek?

Ummu Madihah said...

hai, nampak sedapnya pulut dakap! Hari tu masa balik kampung x nampak pulak! Orang kata orang yang suka makan pulut kulitnya halus, mulus!! Bukan saja maknya babynya juga nanti!!

Iela Fazielah said...

owh..semuanyer sedap2... ila xngandung pun rasa nak mkn..lebih2 pulut dakap tu

AzieYaH said...

kita masa awal mengandung pun makan pulut ja... amik masa dalam 3 bulan.. nasik tak sentuh... last skali.. anak pun suka pulut..

lovely said...

salam..
kalau kat sabah diorang panggil kuih dakap tu.kelupis.

Sue Abd Aziz said...

Makan pulut banyok takpo... kulit comey! heheheh...

IDAZS said...

pulut durian sedapnya..heheheheehhe..mkn pulut nanti kulit cantik :)

iedchan said...

ngidam pulut kah..hehe..besh nye cendol pulut tu..:P

sy folo u k..:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...