Thursday, September 20, 2012

Ruang Makan Simple


**(fesyen baru pulok ko ni, dashboard...adui, pening...:-(

Bosan dengan kedudukan perabot dalam rumah, balik2 macam tu lah kedudukannya! Cari sesuatu yang boleh dialih. Ya, meja makan! Walaupun perut semakin ke depan, tetap nak ubah suai/angkat meja makan yang berat amat tu! "Jom, kita alih meja makan alik tu pulok!" Kata suami pula, "tak lawa la, nanti buka pintu rumah, terus nampak meja makan." "Tak po, kita try dulu, kalu tak lawa, kita alih balik!" ^_^

Alamak, betul seperti yang dikata, tak lawa! 'Trafik' tak cun! Alih ke kedudukan asal, tepi cermin, tapi dengan posisi yang berbeza. Renung, tenung, seperti ada yang tak kena!
 

 
<-------Kedudukan asal (memanjang)
 
 
 
 
 
 
<----------(Apabila disahkan hamil, suami kosongkan akuarium, lepas ikan di kolam sekolah). Tak nak semakkan mata, akuarium kosong, letak belakang dapur a.k.a stor kecik
 
 
      
 Kedudukan baru dari depan (melebar)
 


 
"Erm, macam ok (ruang menjadi luas), tapi kena letak sesuatu tepi dinding tu, lampu tinggi simple2 je (tambah estetik, konon!hahah)

 
 
 
 
 
 
 
 
<--------Depan ni, mahu letak karpet/sesuatu panjang simple, untuk selaraskan cermin tu. Ewah, berangan nombor satu! (Bawah meja 'dilarang' letak apa2, utk memudahkan menyapu ;-)




Rasa bosan pula dengan warna dinding di ruang tamu (coklat gelap), mahu 'bermain' dengan warna, tapi tak tahu warna apa dan tak tau bila, lepas ni 'sibuk' nak bersalin pulok! ;-)

6 comments:

:: Mrs.Eady :: said...

cantik.. :)

Gieyana said...

Warna merah cfm cantik.merah menaikkan selera makan..:)

~aYu~ said...

samala kami pun suka alih-alihkan perabot. sedikit je perubahan mmg nampak ketara. nak beli perabot lain xde bajet. so, main pindah tempat jek. bagi nampak aura lain sikit. huhu..

Ummu Madihah said...

Dieyana, samalah kita, kalau x de kerja saja cari kerja. Main pusing-pusing dan ubah kedudukan perabot tu kerja biasa! Saja nak cari kelainan, dapat wajah baru, baru seronok, walaupun x ada tambahan perabot apa2.

Iela Fazielah said...

nice la... ila suka dgn kedudukan baru.. rmh ila gak xleh nak tukar kemana2 sbb itu je kedudukannyer kecuali tukar perabot baru..haha

Alin Marlini said...

okay kedudukan yang baru. Kalau letak kapet bawah meja lagi cantik kot..hehehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...