Monday, July 29, 2013

Hello Bro ... Tolong Masak!

Terima kasih ... syukur Alhamdulillah.  20 hari berpuasa, tak perlu risau nak masak apa balik rumah ... Alhamdulillah, ada orang tu dah tolong masak. Bukanlah nak berlagak ke apa kan ... dah memang orang tu nak masak.... Tq tq tq....
 
Bulan puasa jalan jem, keluar opis pukul 5, sampai rumah  pukul 6 ... jemput cik kembar, hampir 6.30 petang baru naik rumah ... phew phew phew...
 
Ke Bazar Ramadan jarang2 sekali, paling tidak pun suami akan ke gerai kuih sedap makcik Kelantan, beli onde-onde/akok. Sesekali saja beli kuah, itu pun satu tempat sedap jual gulai kawah....
 
 Hari minggu barulah saya akan masuk dapur.... ;-))
 
Terima kasih Hanapi....
 
Serius, saya suka masakan suami saya. Apakah itu maknanya saya tak pandai masak? Saya pun pandai juga ... hahaha..tak nak mengalah tu!!   Sebenarnya saya selalu puji suami saya masak sedap, supaya esok dan hari2 seterusnya dia akan terus masak. Makan pong! 
 
Hari ni suami request nak makan spaghetti, apakah itu tandanya saya memang terror masak spaghetti? Hahahahah...agak2 la ayat tu kan ... atau apakah itu tandanya hari ni dia nak ngelak masak? "Jangan marah ya.... Saya tau awak dah banyak tolong saya! TQ!"
 
Insya-Allah, masak spageti yang paling ringkas, cepat n sedap. (ye kerrrr sedap...;-)).
 
Untuk anak-anak rasanya Hanapi kena juga masak nasi+ayam masak merah, sebab Iman tak suka spagethi... ;-)

 
**Bersyukurlah kamu atas rezeki yang Dia berikan kepada kamu. Bersyukurlah kamu atas pertolongan yang Dia berikan kepada kamu....

3 comments:

Iela Fazielah said...

Dieyana..u r very lucky....ada suami yg sgt rajin dan pengasih..bersyukur dieyana.... Jeles ila....suami ila pun rajin, tp kurang sikit kasihnyer..muahaha..... Rajin2 amik hati dia....nt..bkn msk je..basuh bj pun dia buatkan..,, #peace#

- dieyana - said...

ha, iela, Alhamdulillah...

masing-masing ada kelebihan n kekurangan..kita terima seadanya..mungkin suami iela tk rajin masak, tapi dia rajin part lain kan...kan kan...hehhehe...

suami dieyana tu pun, time bulan poso je rajin msk, bulan lain nk kena pujuk2 sikit..;-))

Aida Salleh said...

Beruntungnya adik akak yang sorang ni sbb ada suami yang sangat memahami dan rajin membantu.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...