Tuesday, July 9, 2013

Siapa Tuang Susu Cik Kembar?? :-((

Tak nak panjang2, sikit saja nak tulis, sekadar luahan.
 
Semalam susu cik kembar kena curah/tuang 2 botol=8 oz) ... tapi bukan saya yang curah! Rasa nak nangis, marah, sedih, bercampur baur. Tapi cepat2 saya cuba redakan perasaan sendiri ... inilah cabaran ibu menyusu!! Dah le stok dah tak de! Tapi saya sangatlah penyabar! Penyabar eh mu dieyana? uhuuhkhkkk... Saya tahu Allah sentiasa di sisi saya....
 
Siapa yang curah?? Tak pe lah, saya tak nak cakap apa2. Ya saya tau, dia tak tau apa2... Tapi sepatutnya dia call saya dulu! Ini tidak, terus buang, dengan andaiannya, susu tu basi! Uwaaa....dieyana nangis eh??? *_*
 
Inilah antara cabaran dan ujian dalam menyusu cik kembar...Sebenarnya banyak lagi ujian2 yang saya lalui sepanjang menyusu cik kembar. Tapi dalam pada saya melalui cabaran2 itu, saya tak pernah berputus harap. Sedih memang sedih, tapi saya buat dek aje, semakin dilayan perasaan itu, semakin saya rasa down! Dan, atas kesabaran saya ini, telah genap 9 bulan saya telah menyusu cik kembar tanpa campur susu selain susu badan saya sendiri. TQ Ya Allah!! Sujud syukur pada-Mu.... Semoga saya terus diberi kekuatan ini.... Saya sayang anak-anak saya...kerana Allah Taala. Amin... Terima kasih my lovely husband! Sangat2 memahami saya ... sentiasa memberi kata-kata semangat untuk saya. TQ!!
 
 

2 comments:

ceywie ku said...

Adoiii, perkara yang paling menakutkan tu Die. Saya pun pernah kena gitu. Rasa sedih sgt tu mmg sangat, sbb Allah saja yang tahu betapa susah payahnya kita pam susu, nak buat stok lagi. Bila tiba kat org lain, mudah2 jer di buangnya. Tak per la kan. Banyak lagi cabaran nak sampai ke 2 tahun tu. Chaiyok Die chaiyok. ;-)

Iela Fazielah said...

Dieyana...pejam celik almost 10months..insyaallah...bykkab bersabar... Ila salute pd dieyana

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...