Friday, November 14, 2014

Iman dan 'Basikal Tua'

Cuti depavali lepas,  suami cuti sekolah seminggu, so, ambil keputusan balik kampung. Cuti ai dh tinggal 3 hari. Harap2 tk de lah kecemasan hingga akhir tahun ni.
 

Macam biasa lah, balik kampung, balik rumh mentua dulu, dua hari dan selebihnya rumah saya, haruslah lebih, 3 hari. kalau balik 6 hari pun, rumah saya mesti lebih, hahha, aci? Walaupun jarak rumah kami dekat-dalam 20 minit je, bila 'ber-anak' ramai ni, tak kuasa nak ulang alik/gilir2 kan.  Bagi mengelakkan keletihan dan leceh, (lipat baju-masuk-keluar beg), baik aje kami buat mcm ni, habiskan hari dulu di rumah mentua, kemudian rumah saya...aci...;-)) Pandai2 la, kalu suami nk jumpa/lepak dgn kwn2 sekampung,  baliklah rumah dia, ai ok je, janji ai duk rumh ai ;-)) Ok fine!


Kali ni kisah Iman dan 'basikal tua'. Balik rumh mentua, basikal mak mentua jadi rebutan cucu2nya. Nasib kali ni menyebelahi Iman, sepupu2 yg lain tk de balik, apa lg, basikal nenek Iman yang punyaaa!
 
 

Orang kecik basikal besar. Ewah, Steady Iman! ^__^
Sebenarnya, tak de saper pun ajar dia naik basikal tinggi ni ... orang tua kata, "jenis baso budok kerah (keras)"

Keras tak pe, Man, jangan keras kepala sudah..;-))
 
 
 
 
Tak kira panas nk jugak 'gateh' basikal. Laman rumah mentua yang luas, itu yang best nak gateh basikal tu....
 
 
 
Bila time  nk brek tu yg risau, brek pakai kaki, silap corner, tergolek dok ;-))
 
"Orang biasa, basikal tua..." ;-))
 
 

2 comments:

Farah Waheda Wahid said...

kampung dekat-dekat tak apa...he he he...senang nak ulang alik...kira acilah tu...

Ipah Kholipah said...

eeeeeeeh mba itu adenya mau jatoh hehehee

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...