Wednesday, January 7, 2015

Pembuka Tirai 2015 ;-))

Assalamualaikum....
 
7 Januari 2015, entri pembuka di tahun 2015. Masih belum terlambat kot ya, ucapan selamat tahun baru? ^__^

Walaupun banyak cerita2 2014, dah reda segala kesibukan ini, insya-Allah, entri2 throwback akan menyusul ;-))
 
Alhamdulillah, banjir di Kelantan telah surut, namun, kemusnahan selepas banjir, memang sangat menyedihkan. Nak pulihkan seperti asal, memakan masa.
 
Alhamdulillah, rumah famili saya di Pasir Mas, baru saja selesai bersih2 lumpur kat dlm rumah (gila banyak lumpur!) Luar rumah tak payah nak cakap la, masih bertimbun-timbun barangan rosak/sampah! Reda aje lah. Dah banyak bersyukur, bila tengok ada yang rumah langsung tak de, tinggal tapak je, berat mata memandang, berat lagi bahu memikul :-(( Moga Allah Taala melindungi mereka.

Beberapa hari lepas, suami saya dan rakan-rakannya telah bertolak ke Kelantan dengan misi mereka, Alhamdulillah, misi 2 hari suami di Kelantan, dapatlah tolong bersihkan lumpur rumah family saya. Sekarang ni, tinggal adik lelaki saya je kat rumah, tolong ba dan ma, huisy, penat tak payah nak cakap lah!

*Banyak betul jasa water jet, tak de water jet tu, 2/3 bulan tak abis bersihkan lumpur tu....
 
 Di sana sini kita lihat misi bantuan untuk warga Pantai Timur, khasnya di Kelantan, tak putus-putus. Alhamdulillah ... semoga dipermudahkan semuanya.
 
Pihak-pihak sama ada berkumpulan atau personal,  yang membantu mangsa banjir, terima kasih. Segala jasa kalian sangat dihargai. Hanya Allah Taala yang dapat membalasnya.
 
Tak nak celoteh panjang2, cukuplah seringkas yang mungkin sebagai pembuka tirai 2015
 
Selamat Tahun Baru 2015! :-))
 
 
 

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...