Tuesday, March 21, 2017

Ke Mana Cuti Sekolah, Seminggu?

Cuti sekolah seminggu, ke mana? Jalan-jalan bawa anak-anak, balik kampung, atau tak ke mana-mana sebab jadual anak-anak padat dengan tuisyen? Atau, bagaimana aktiviti uols?
 
Kami, balik kampung pun tidak, bercuti pun tidak. Anak-anak di rumah dengan papa dia, layan Astro First ('Kasut Bola Pink'), layan tv.
 
 
 
Sabtu lepas, tengok dinasour di AEON Setiawangsa. Hampa!
 
 
 
Iman dan Wafiy, baca buku ke? Tidaklah juga, aduhai. Ya, Iman dan Wafiy siapkan kerja sekolah. Petang, diaorang main2 kat taman permainan. ;-)) Esok, Rabu dan Khamis saya cuti, cadangnya nak bawa anak-anak jalan-jalan cari makan.
 
Cik kembar, semalam lepak dgn papa n abang2nya kat rumah. Hari ni, dah ke day care. Ada la juga aktivitinya dengan teachers  kat situ. Kasi chance papa nya nak buat urusan bayar bil, dan segala macam kat luar tu.
 
 
 
Makanan nak kunyah2, ada kat meja, suami pun, jenis tak kisah, pandai2 lah dia, beli/ kalau rajin, masak simple... Okey lah tu, pandai berdikari. Mama kerja, diaorang ok, ceria je kat rumah tu. ;-))

 
^___^
 
 

5 comments:

norhidana said...

tak berjln cuti2 balik kg yg kak?

aiyan pun antar je kt little caliph, aada lah aktiviti kt sana
tak suke nk bwk aiyn pi opis, kang satu keje pun dana tak blh buat

- dieyana - said...

ha'aa kan, sama le, dieyana pun tk suke bwk anak2 ke opis,mmng tk dpt buat keja dan yang tk best bila ada yang memandang kite lain mcm, melainkan kalau terpaksa sgt2,tk de penjaga, kena juga bwk opis.

Nour Adieb said...

cuti duk rumah ja, hanya cuci mata di pasar �� kesian parents takda cuti

Iela Fazielah said...

samala.... cuti sekolah x kemana.... sekali sekala lepak kat rmh je

LYAfrina said...

Samakah lya..ct x kmana..stakat bwk ank jln dkt2 je..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...