Friday, January 7, 2011

Jangan Pisahkan Saya dan Ultraman

Iman dan Ultraman tak dapat dipisahkan. Di mana ada Iman, di situ ada ultraman, ada ultraman, adalah Iman. Hheheheh ... Iman sangat-sangat fanatik dgn Ultraman. Dari dia berumur, tidak silap saya, 2 tahun lebih2 kot? Ultraman dah macam 'kawan-kawan' dia. Nampak saja gambar ultraman, nak aje beli. Dan paling kelakar, kalau naik kereta dan melalui pencawang elektrik, dikatanya itulah raksasa. Seolah-olah menganggap ultraman dan raksasa itu ada di alam nyata!

Menonton video ultraman

Sekarang, soalannya lebih menunjukkan kematangan usianya, "Mama, Ultraman ni, WUJUD tak?" Dan, perlahan-lahan dia mula memahami bahawa tidak ada ultraman atau raksasa di alam ini. Hheheh. Wafiy pun dah terikut-ikut dan berjinak-jinak dengan ultraman tetapi tidaklah terlalu fanatik seperti Iman. Yang paling best, Wafiy tidak akan mengusik patung-patung ultraman kesayangan Iman, katanya, "Nya bang' (Abang punya). Ada hari-hari mood Iman baik, akan diberi satu atau dua patung ultraman untuk Wafiy.


6 ekor ultraman kesayangannya!

Nama-nama ultraman sudah dihafalnya. Bila saya tanya, nama-nama ultraman, semua dia tahu. Dyna? Mebius? Gaia? Tiga? Saya pun tak kenal nama-nama ultraman tu, tapi bila ditanya, "Macam mana Iman tahu namanya Tiga?" Katanya, "Mama tengok lah, kat badan dia/muka dia." Erm, rupa-rupanya identiti ultraman dapat dikenal pasti oleh Iman melalu badan/muka ultraman tu. Dan, bukan Iman saja yang minat dgn Ultraman ni, boleh dikatakan ramai kanak-kanak usianya, sangat2 fanatik pada ULTRAMAN!!

Apabila membeli patung ultraman itu, saya akan pastikan ada diskaun, normal price-36.90, diskaun tetap ultraman ialah 20%=29.90 lebih kurang. (Kopak duit!!).
Pertama kali mengenali patung ultraman ni ialah di KLCC! Kalau ke KLCC, mesti nak Ultraman. Untuk mengelakkan kerap beli Ultraman, macam2 alasan mama/papa beri. Hahhaha. Kadang-kadang Ultraman itu sebagai hadiah Iman rajin/baik. Ha, mulalah iman berlakon2. Hahha, Iman, Iman, macam2 hal! Sekarang ni, tak de dah KLCC, Iman dah mula kenal Sogo, sebab saya pernah beritahu dia, "mama beli ultraman ni kat sogo". Ha apa lagi, kalau nak Ultraman, disebutnya Sogo pulak!

2 comments:

IDAZS said...

hihihihihi..
budak-budak memnag camtu kot, kalau dh suka sesuatu benda mmg fanatik habis lah :)

eh, sogo ada warehouse ni, jom terjah jom! :P

~ Ida ~ said...

ok la tu...nasib baik dia x bawa sekali Ultraman p sekolah...hehehehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...