Tuesday, February 22, 2011

Tiga Perkara Utama!

1--Tiba-tiba berasa lama betul tak (dengan izin, ehhehe) 'MENYOPPING' untuk diri sendiri. Lebih kurang dua bulan lepas kami dah menyopping untuk anak-anak, kali ni tiba giliran untuk saya pula. Bukan apa-apa, bila datang pejabat, terasa pakai baju sama aje, nak la sepasang dua kain. Ala, sepasang dua aje pun, bukan berlonggok2, itu membazir namanya. Sekadar untuk gembirakan hati. "Apabila anda gembira, akan terlahir perasaan yang tenang, pernafasan yang teratur...." Ha, kalau dapat menyopping, tentu rasa gembira kan? :-)

Muka gembira-dapat shopping barang/baju anak2....

2--Percaya tak, saya hanya memakai kasut crocs ke pejabat, yang saya beli dua tahun lepas? Saya tidak pandai untuk memakai kasut/sandal secara bergilir2 ke pejabat. Saya akan tunggu kasut/selipar saya rosak/tidak dapat dipakai, barulah saya akan membeli yang baru. Dan, tempoh memilih kasut/sandal, sangatlah lama. Masalah tidak ada size, masalah tidak berkenan, mcm2 timbul. Oh, cerewetkah saya? Sesekali apabila saya berkeinginan untuk menjadi tinggi beberapa jam, ada juga saya akan memakai sandal yang bertumit tinggi (bawah meja pejabat, ada sepasang sandal hari raya lepas yang masih boleh dipakai). Hahhah. Setia sungguh saya dengan kasut crocs yang sudah agak kotor ini (tak basuh sebulan, heheh). Tapi bila dibasuh, nampak baru! Kesimpulan drpd bebelan saya ini, saya berasa ingin menyopping barang kedua untuk saya-kasut/sandal! Hheheheh....itu pun sekiranya ada sandal/kasut yang dapat memikat hati saya, kalau tak, nampaknya bercrocs lah lagi saya. Hahhaha.

3--Ada lagi-untuk yang ke-3-blouse/t.shirt. Dapat sehelai-dua, cukuplah. Tak banyak pun. Hehheheh....

Sekian terima kasih. Laporan saya untuk menggembirakan hati pada bulan Februari. Tiga perkara aje saya nak menyopping, tapi ayat berjela-jela. Hahhahah ... itu sebenarnya alasan bebelan saya yang munasabah untuk menyopping pada bulan ini. Heheheh, jangan marah ya!

"Berjimat cermat amalan mulia" ... hikhihki

10 comments:

~ Ida ~ said...

kah kah kah...perasaan gembira dieyana bersoping terasa sampai dekat k.ida laa..nak numpang gembira gak lalalalala..... Tapi betul la kan..kalau dapat shopping..hati akan rasa riang ria x terhingga...hehehe....best2..syabas dieyana krn dapat bershopping barang sendiri. :D

- dieyana - said...

Ehheheh, sy dpt bayangkan perasaan saya turut dirasai oleh akak..ehheheh. jgn ucap syabas lagi kak, belum dapat lagi tu...ehheheh.

~ Ida ~ said...

walaupun x dapat lagi.....perkataan SHOPPING UTK DIRI SENDIRI tu dah cukup
happy la pulak..hehehehe
apa2 pun k.ida doakan moga tercapai..:D

IDAZS said...

wohhhooooo!!

syoknya, nak ikut!!!

baguslah camtu kak, kita dah penat-penat kerja, mestilah ada self reward. Mesti bertambah rajin lepas nie. kihkihkih...

kalau nak mengeTAR nak ikuttttttt!!!!!

- dieyana - said...

k.ida-insya-Allah, jika diizinkan-Nya...
idazs-betul2 ayat tu k.diana sokong-"kerja penat2, mestilah ada self reward"
-kalu mengeTAR, okey, dimaklumkan nanti.ahhahah

Azie Amien said...

pakai kasut crocs je ke opis? hahaha... akak ingatkn akak sorng je yg cmtu, yg tak pndai bertumit tinggi walaupn ingin jd tinggi.. sukanya ada kawan..hahaha..

- Suraya - said...

amboi nampak sungguh muka gembira awak....tahniahlah dah dapat aper yang nak kan....hehehehe selamat meyopping lagi yer....

- dieyana - said...

-k.azie-hehe, kita kawan! bercrocs ke pejabat, sgt2 selesa, tapi sesekali bertumit tinggi, sekejap dh rasa sakit pinggang...aduhai.

-fatin-heheh, belum dapat, tp dh rasa gembira nih..sesekali nk nyopping ni, syok!

✿etiey erywan✿ said...

alahai kak dieyana ni. memang salute lah! memang saya tak mampu jadi cam gini.. susah nak kata tak nak terutama kasut/ sandle, handbag! tabik spring lol..

- dieyana - said...

etiey, heheh, k.diana pun sebenarnya, semua nak, tapi tak de 'daya' nak miliki, hehehe....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...