Thursday, April 26, 2012

Mama Cuti!

Setiap kali bangun pagi:

Wafiy: Mama hari ni cuti kan?
Mama: Tak cuti.
Wafiy: Cuti!
Mama: Mama kerja la hari ni, Wafiy kena g rumah tuk (pengasuh)
Wafiy: (Meraung/menangis) Tak nak, Wafiy nak cuti. Mama kena cuti, jaga Wafiy!
Mama: Wafiy nak g sekolah abang?
Wafiy: Nak! Wafiy tak nak g rumah tuk! Wafiy nak g sekolah abang.
Mama: (terkebil-kebil+kesian)



Tak sabar tunggu untuk 2nd term Genius Aulad (Jun), ada tempat kah untuk Wafiy nanti? (Dah register online awal tahun 2012. Tapi nak masukkan Wafiy untuk 2nd term ni.... Bila tengok keadaan Wafiy pagi-pagi yang kerap tak nak g rumah pengasuh ... tak sabar untuk hantar Wafiy ke sekolah.


Awal tahun 2012 hari tu, memang tak de dalam list rancangan untuk kami hantar Wafiy ke sekolah, sebab dah tekad untuk hantar Wafiy 2nd term nanti, dan macam2 faktor/sebab yang menyebabkan kami tak hantar Wafiy sekolah lagi. Tapi bila tengok Wafiy dah 'bosan' g rumah pengasuh, dan beria-ria nak g sekolah, tak sabar pula kami tunggu 2nd term ni ... ditakdirkan tak de tempat untuk Wafiy kat GA, kami akan cuba usaha tempat lain. Insya-Allah....

4 comments:

Gieyana said...

Comel! Sm gak ngan my princess yg x nak g umah mak dia....:-)

Mrs. Norrie said...

samalah anak bujang saya..everydy tanya saya cuti ker tak??? bukan sebab tak suka duk umah pengasuh, tapi sebab nak ajak di taman permainan...

Iela Fazielah said...

bagusla hantar sekolah..ila ada gak terpikir mcm nak antar irfan gi skolah sparuh thn...tp rugi lak..irfan suka belajar..

Ummu Madihah said...

nilah dia mama yg ada anak kecil, utk hr2 tertentu terpaksa cuti lemas. Akak dah byk pengalaman semasa anak kecil2 dulu - asyik lemas bila timbul kes2 mcm ni, apa nak buat??

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...