Monday, March 7, 2011

1.Tahniah + 2.Rindu + 3.Alhamdulillah

1.) 5 Mac 2011, saya ke Kelantan atas undangan program Bicara Karya Wilayah Timur. Alhamdulillah, sebuah karya yang saya tangani, Merpati Menari di Padang Embun, karya Zanazanzaly, penulis dari Pasir Mas Kelantan, dibicara oleh YBhg. Dr. Hajah Fatimah Busu, berjaya diadakan di Maktab Pengkalan Chepa, KB, Kelantan. Apa-apa pun tahniah untuk Zanazanzaly. Tahniah juga untuk Tuan Haji Wan Ahmad Ismail, karya beliau, kumpulan drama, Awal, Tengah, Akhir, turut dibicarakan oleh Sdr. Nazri Ahmad, pensyarah dari UKM. TAHNIAH semua!

Itu sebagai mukadimahnya. :-)


2.) Sepeninggalan saya selama dua hari, Iman Wafiy dijaga cemerlang oleh Hanapi. Thanks ya. Rasa rindu yang amat pada ketiga-tiganya. Apa tidaknya, kejap2 call, tambah runtun apabila, Iman, "Mama, kenapa mama tak balik lagi, mama cakap nak balik hari ni..." sambil teresak2 kecil. Wafiy? Selamba rock aje si kecik tu. Pada hari menghantar saya ke KL Sentral, Wafiy, menangis2 kecil, "nak ikut ama". Iman ketika itu, selamba aje, sambil berpesan, "mama jangan lama2 tau." Sudah lama saya tidak berjauhan dgn ketiga-tiganya, waima 2 hari, saya terasa lama. Walau apa pun, di Kelantan, saya di rumah ma, jadi, kesunyian saya tidaklah ketara sangat.... Cuma apabila mendengar suara Iman Wafiy, terasa nak balik KL, masa tu jugak! Hanapi? Heheh, RINDU juga....;-) (malu2 kucing)

3.) Apa-apa pun, dalam 2 hari itu, saya tidak lupa menjalankan tanggungjawab saya. Dan, inilah hasil yang diperolehi.... Alhamdulillah, dalam umur Wafiy yang menghampiri 2 tahun 6 bulan, saya masih diberi peluang oleh Allah Taala. Memang tak banyak, tapi saya sangat2 bersyukur dgn hasil yang diperoleh dlm 2 hari itu. ALHAMDULILLAH.... Bukan untuk menunjuk-nunjuk, jauh sekali rasa angkuh tak tentu fasal. Tapi saya sangat2 bersyukur dan rasa bangga kerana telah dipilih oleh-Nya untuk mendapat anugerah yang tiada bandingan. Semoga keluarga, rakan2 saya, turut dipilih-Nya untuk menerima anugerah ini. Insya-Allah....Amin....

**(Entri 3 in 1...;-)

8 comments:

✿ etiey erywan ✿ said...

nape tak angkut semua sekali balik? huhu rindu tak tertanggung tu

- Suraya - said...

alhamdulillah.... rezeki yang diberikan... pasti mendapat keberkatan darinya....

- dieyana - said...

etiey-kalu buleh, nk angkut semua, tapi, lari bajet la...ehheh, tk pe, minggu dpn, nk kelik kampung....

- dieyana - said...

suraya-alhamdulillah...semoga kita semua dilindungi-Nya..., insya-Allah...

IDAZS said...

alhamdulilah, masih ada rezeki untuk wafiy :)

pstt: cantik shawl :)

~ Ida ~ said...

2 hari rasa macam seminggu kan...huhuhu..cian Iman, Wafiy n mr hanapi :D

- dieyana - said...

idazs-alhamdulillah...
psst...ahhaha, tengah study lagi pakai tudung gini..;-)

- dieyana - said...

k.ida-ha itulah, lama tak berjauh, dulu iman kecik, sebelum ada wafiy, cuti sekolah aje, saya kena tinggal oleh hanapi dan iman ..huuhuh

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...