Tuesday, March 8, 2011

Tak Cukup Tidur

Kata suami..;-), "awk tak de 2 hari, sy tk cukup tidur tau!" "Aik bakpo?" (Saya betul2 musykil, takkan lah jaga anak hanya 2 hari tak cukup tidur??). Kata suami lagi, "nok cukup tidur lagu mano, tidur malam, Wafiy, kejap2 nok susu, 2 jam-2 jam mitok susu." "Ha? ye ke?" (Barulah saya faham situasi sebenar-sambil tersengih2, dlm hati, 'tau pun ya, rasakan' ... hehe). Sebelum ni, saya tidak pernah tinggal Wafiy. Katanya lagi (banyak betul katanya..hehe), "Wafiy dgn awk tak pe lah, kejap-kejap selak, tengah2 malam buta pun tak payah bangun buat susu, selak aje, nah...mata tutup pun boleh beri susu kat Wafiy."

Dialog suami yang ni, saya tergelak. Tapi gelak2 saya pun ada makna. Itulah dia, salah satu daripada berpuluh2 kebaikan kanak-kanak minum susu ibu ni. So, untuk suami-suami di luar sana, sokonglah isteri anda (penyusuan susu ibu), supaya anda tidak perlu bangun tengah2 malam buta bancuh susu. Hahha, ups, gelak, gelak juga, apa yang penting, saya telah membantu para suami di luar sana! :-) Dan, story ini juga menunjukkan, betapa saya sangat2 diperlukan oleh Hanapi ... ekekkeke. Saya perasan?? (Muka merah-menahan malu)

**(Gelak tawa sambil berkongsi kebaikan. Insya-Allah....)

7 comments:

IDAZS said...

like, mcm klik kat FB

~ Ida ~ said...

"Rinduuuu....rindu serindu-rindunyaaa"
nyanyi lagu Spoon jap hehehe

snap gambar 2 dlm 1 ke..Papa Mama n Pokok2...hehehe...kreatifnya

- dieyana - said...

idazs-hheheh
k.ida-itu gamba wafiy yang amik, mama n papa nmpk kepala aje..pokok yang lebih interprem, ahahha

So Shy Lady said...

salam knal,

wpun bf nmpak snang tp sbnarnye mncabar juga...ye lah asyik2 tganggu je tido. bdn pun cpat ltih tp kita t.pernah mrungutkn!

- dieyana - said...

SO SHY LADY-SALAM KENAL-yup-tak semudah yg disangka, kena tahan fizikal dan emosi... ;-)

✿ etiey erywan ✿ said...

hehheheh... kalau mama ada, selak je kan. hikhik

- Suraya - said...

betul2 diana...anak yang menyusu susu badan memang manja dengan kita...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...