Thursday, January 12, 2012

Perempuan Joget? ^__^

Salam.


Minggu hari tu, masa kakak saya datang tidur rumah, dia duk belek-belek apa yang menarik kat rak buku bilik rumah saya. Terus dia ambik album gambar yang lama. Tergolek-golek kami adik-beradik duk gelak, tengok gambar lama kami, kelakar sangat, tahun 80-an, 90-an, 2000-an, gambar saya kawin, ahhah, lucu sungguh tengok saya dan suami atas pelamin. Sakan kami duk gelak tengok muka masing-masing, dengan gaya berpakaian.... Itu yang penting kita simpan elok2 gambar kita kan, besok2 tunjuk kat anak cucu, sah-sah mereka gelakkan kita pula..^__^


Lepas tu dalam banyak-banyak gambar kami duk gelak tu, saya tertarik dengan satu gambar ni ... ala la, comeynya saya waktu tu ... =^__^= zaman awl masuk bekerja, join kelab budaya ... menari wei ... suka wei kalau bab2 budaya gitu, cak pong, cak pong mu duk joget, tk peduli orang lain. ^__^




Yang paling saya tertarik dengan gambar ni, kami menari rumah fillanie la! Dia antara blogger feveret saya.... Mak dia mantan staf tempat saya bekerja ni. Mak dia lah ngajak kami buat persembahan menari untuk majlis kahwin anaknya, tak silap saya dlm tahun 2004/2005 kot....

Sebelum ni tak ingat/tak perasan pun yang saya menari rumah dia. Bila jumpa gambar ni, terasa sempitnya dunia ni. Masa tu awk tk nampak saya, filla, masa tu saya kecik, sekarang saya kecik juga tapi awk tetap tak kenal saya juga. ^__^
Tak silap saya, gambar ni malam berinai, kan fillanie? Tengok Pak Radie awk, maintain aje..;-)


Sekarang Kelab Selendang Budaya di opis saya ni dah tak aktif macam dulu, rasanya terkubur macam tu aje, sebab mak ayams n anak-anak ayams dah insaf belaka..heheheh. Sayang sungguh, tak de ke nak wujudkan balik, erm.... untuk staf baru yang muda belia, ini seni warisan budaya kita, sekarang ramai yang tak tahu apa itu zapin, inang, mak yong etc. Yang diaorang tahu, shuffle? k pop? ewah, dieyana kau macam mak nenek aje. Bukanlah saya tahu banyak, sekurang-kurangnya kita tahu serba sedikit seni budaya kita kan. ^__^

10 comments:

Filla ~ Kasihs said...

HAHAHAHAHAH... auwww tekejut mak tau!!!!! tak sangka kecik je dunia nie.. hehehe.. best lah tarian malam berinai tu.. terflash back pulak *senyum sorang-sorang*

NanieZara said...

hahahah...tak sangka lah k.diana ni salah seorang penari kat dewan.agaknya masa dulu2 ada persembahan kat balai budaya tu mesti k.diana join kan...ek eh ada abg wan lah kat situ..1 wan sapu,1 wan senyum kann..kan..kan...

Aya Ariel said...

pheewiitt...
kak pilla still maintain..
same ngan pak radie..
chomel..

Iela Fazielah said...

wah... kaki joget rupanyer... ila pernah nak join tp badan xleh nak lentuk2... last2 lupakan hassrat.... bestnyer...

iizla said...

sy kalau bab menari, memang FAIL!!!!

Aida Salleh said...

PHEWITTTTTTT....tak sangkanya....macam mana akak tak pernah perasan awak dulu penari ni? ishhh ruginya tak perasan...:-)

So Shy Lady said...

woho...bbakat bjoget rupanya dieyana neh haha

aa lah filla tu mantain je rupa dulu n skrg ;D

Zarul said...

cak pong cak pong...ewah...bukan main lgi...sepatutnya korang mesti teruskan..seni tarian tradisional ni..ngajo budak2 muda pun bagus jugak

Alin Marlini said...

satu ketika dahulu dizaman sekolah giat aktif dalm kebudayaan...hehehehe..

teringat gambar kawin dedulu..masa Qayyum kecik2 selalu kt tu bukan Mama & Babah...hehehhee

AYIE ABAS said...

ooo..aktif dgn tarian kebudayaan ek?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...