Monday, December 28, 2009

Wafiy

Tuh tu tu
ma ma ma
pa pa pa
pah pah pah
Itu antara beberapa suku kata yang disebut Wafiy, baru beberapa hari nih, dia dapat suku kata itu. Umurnya, dah nak masuk 1 tahun 4 bulan, tapi masih belum dapat menyebut sesuatu perkataan. Hemmm..sabar aje lah.... Sebelum ni, aku pernah meluahkan perasaan aku ni kat suami dan kawan2 tentang Wafiy yang agak lambat bertutur. Tapi mereka menganggap itu adalah perkara biasa. Walaupun demikian, apa saja arahan yang aku beri kepadanya, dia faham dan mengikut arahan yang aku beri.

Wafiyah..:-))


Satu perkara lagi tentang Wafiy, dengan umurnya yang masih mentah itu, sudah pandai menunjukkan rasa takut. Yang paling aku tidak berkenan, dia seolah2 memahami perkataan 'hantu". Aduh! Aku dan suami tak pernah menakut2kan anak2 tentang "hantu". Dan, Iman, kenal/tahu tentang 'hantu" di rumah pengasuhnya yang pertama. Aku tidak boleh berbuat apa2, kecuali memberitahu dia, "Iman, hantu mana ada, dalam tv aje...kat sini tk dak hantu". Dan, soalan2 menyusul menyebabkan aku dan suami penat untuk menjawab...huhuhuhu..

Iman: Adik, hantu tu..kat belakang adik tu..ada hantu...

Wafiy berlari2 ke arah aku dgn muka berkerut seolah2 takut.

Mama: Iman! Saper ajar cakap hantu?

Iman: ***! (pengasuh)

Mama: Iman, lain kali jangan cakap gitu kat adik....Bla bla bla

Abaikan kaki kat belakang tu, itu amoi punya kaki



2 comments:

~ IDA ~ said...

makin bulat pipi Wafiy bila pakai selendang tu...hihihi

- dieyana - said...

ehhehe..mama wat dajal

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...