Wednesday, November 3, 2010

Suatu Pagi ... Peti Sejuk=Sifar Oz!

--Pagi tadi, seperti biasa, buka peti ais, nak ambil susu Wafiy untuk dibawa ke rumah pengasuh. Tiba2 ... eh kenapa ni, apa fasal ni? peti ais rosakkah? Oh tidak ... susu Wafiy (ruang bawah) tidak sejuk langsung! Buka tempat beku atas tu, keluar air/wap2 di sana sini. Apa sudah terjadi!!!??? Entah dari bila ia terjadi, sebab petang balik kerja, letak susu tu, elok saja peti. Terus buka penutup susu wafiy, cium punya cium, dah lain macam baunya, basikah?? Beberapa kali cium2, berasa waswas. Jadi, dengan sayunya ... perlahan2 kucurah 2 botol = 10 oz dalam sinki. (*Nasib lah tak de stok, kalu tak, meraung makcik) hanya 10 oz tu la bekalan utk Wafiy ....
--"Wafiy, hari ni minum susu rumah tuk deh. Hari ni Wafiy tak bawa susu mama." (Sambil kutunjuk beg yg kosong). Terkebil2 Wafiy pandang begnya yg kosong, kemudian tunjuk2 kat peti, "ma, mik mik"=disuruhnya mama ambil susu dalam peti.
--Bagaimana petang nanti, nak simpan kat mana susu Wafiy yang diperah hari ni??? Apalah puncanya ya? Peti sejuk rosakkah?? Gas kurang?? Bagaimana??? Kenapa?? Di mana??
(Kerugian setitik susu pun dah rasa sedih, apatah lagi 10 0z ... pasrah....)

6 comments:

~ Ida ~ said...

alamak!! gas abis kot..jangan panik..jangan panik! petang ni kena panggil tukang repair suruh dia check.
Tapi sian Wafiy pagi ni ye..terkebil2....lahai.

- dieyana - said...

k.ida-ha'a, ptg semlm sy balik, elok pulak. alhamdulillah. conpius juga, ntah apa sebabnya...

nani said...

sian wafiy

ibudhani said...

xde gas la kot... betul la 10oz...sedey gle la kalo buang...tp nk wat mcmana dh rosak ek?.... sian wafiy....

- dieyana - said...

nani-ok dah..
ibudhani-erm..dh ok dah..hairan betul...

- Suraya - said...

siannya wafiy...nampak gaya kena panggil tukang repair tu....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...