Tuesday, July 5, 2011

My Mom and I ... ;-))

Dua tiga minggu sebelum ni, boleh dikatakan tiap-hari Iman cakap:


"Mama, Iman nak bagi mama buku. Iman buat buku untuk mama."


Buku apa yang dimaksudkan oleh Iman? Saya angguk sajalah. Saya beranggapan, ada aktiviti lah tu dibuatnya di sekolah. Apabila teringat tentang 'buku' yang dikatakan Iman tu, saya akan tanya Iman pula:


"Mana buku Iman nak bagi mama tu?"


"Belum siap la, mama!"



Dan akhirnya, Jumaat lepas, dia balik sekolah:
"Mama, buka la beg Iman tu, tengok apa dalam beg Iman."
"Ada apa?"


"Ala, mama tengok aje lah!"


Hehehe, konon2nya surprise lah tu kan. Layan je lah anak. Belum sempat saya capai beg sekolahnya, Iman lebih dulu buka begnya. Tadaaaaa ... untuk mama!



.



.



.



.



.



.



.



.



.



.



.



.



.



.



.



.



.



.



.



.



.



.


Oooo, inilah buku yang disebut-sebut iman.



" Iman buat untuk Mama, mama simpan tau!!"


"Okey!"


Hheheheh ... pandai juga anak saya ni bikin suprise2 ya! TQ Iman! Huruf ditulis dekat2, saya kena baca betul2 ...


'My mom and I eat KFC',


'My mom and I like to cook',


'My mom and I play ball' ... etc


Kemahiran mewarnanya masih kurang memuaskan. Apa2 pun, jadilah Iman, janji ada warna. Entah2 mama dulu kecik2 lebih teruk! Hhahah...;-)








TQ IMAN! I LOVE U TOO! Tapi kalau iman nakal, mama tak nak kawan Iman! ;-))

5 comments:

Iela Fazielah said...

yaallah.. kreatifnyer taska iman.. n cantik hasil kerja iman... yg penting sambil belajar dia buat suatu yg boleh kongsi dgn parent

- dieyana - said...

iela-ha'aa, bnyk aktiviti diaorg ni....kita sbg parent pun tumpang seronok....;-)

NanieZara said...

bagus lah iman pndai iman buat buku utk mama..tapi kenapa ayam kfc tak mcm ayam pon iman.

- dieyana - said...

naniezara-ehehhe, ayam kfc tiruan kot....hahaha

Ila said...

pandai iman ambil hati mama yer

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...