Monday, July 4, 2011

Report Card Day-Muhammad Iman Haziq :-))

2 Julai 2011, saya, Iman dan Wafiy ke Genius Aulad Wangsa Maju-report card day GA (1st term). Hanya bertiga saja, suami berhalangan-larian 1 Malaysia tu la, pagi2 dah keluar (katanya, lari bermula dari pintu belakang sekolah, tamat di pintu pagar utama, hahahha, itu lari ke apa? Heheheh). Kemudian, bertugas sebagai penyelia untuk hari usahawan sekolah. Tak apa lah, saya saja yang menghadiri 'report card day' Iman tu. Bertiga naik teksi ... senang saja, teksi banyak depan rumah!


Di GAWM:

Menurut guru kelasnya (lebih kurang cam gini lah ayat teacher tu), "Alhamdulillah, Iman good progress, very alert with environment. Hafazan, very good, mudah ingat dan bacaannya lancar. And, always smile, smile, smile. :-))"


Menurut gurunya lagi, suara Iman ni, kuat! Hheheheh, kalau tiba giliran baca doa/niat solat, kuat betul, terang, jelas. Usolli, fardu zuhri ... sampai ke luar kelas, suaranya! :-O


Setiap perkara yang diajar di sekolah, dicatat dalam buku rekod (ditunjukkan kepada saya). Saya melihat perkara yang diajar, ada beberapa perkara yang perlu ditingkatkan lagi. Menurut gurunya, Iman bukan tak tahu, tapi kadang-kadang dia bertukar. Perlu dimulai oleh guru, barulah Iman dapat meneruskan sehingga habis bacaan. Contoh, surah An-Nas, surah al-Kafirun. Contoh lain, niat2 dalam sembayang asar, zuhur, kadang kala bertukar. Manakala, baca dan tulis jawi-baik. Alhamdulillah.


Kalau Iman tak datang sekolah, kawan2 mesti bertanya, kenapa Iman tak datang ... kiranya, Iman ni orang penting dalam kelasnya tu! Iman menjadi penyeri kelas 5 Andalus. ;-))


Perkembangan Buku Iqra'-Iqra' 3 ... Alhamdulillah


Perkembangan English Reading ("Dina's Book")-Level 6- Alhamdulillah

Apa-apa pun perkembangan Muhammad Iman Haziq, saya terima, baik buruk anak-anak kita, harus kita terima, yang baik jadikan tauladan, yang buruk jadikan sempadan. Sebagai ibu bapa, kita mahukan yang terbaik daripada anak-anak kita. Sentiasa memberi semangat dan sokongan kepada mereka. Sentiasa berusaha dan berdoa agar diberi rahmat dan perlindungan oleh-Nya kepada anak-anak. Insya-Allah.


Selepas bertemu guru kelas di GAWM, kami bertiga singgah di Wangsa Walk. Kata Iman, nak makan roti macam kita makan dengan Ba hari tu. Hheheh. Kami ke Roti Boy, makan2 minum2 bertiga. Kemudian, terus ke sekolah Hanapi-memeriahkan Hari Usahawan Sekolah. :-))

2 comments:

Iela Fazielah said...

good iman... sgt genius dia...

- dieyana - said...

iela-Alhamdulillah...:-))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...