Thursday, December 31, 2009

Tahun Baru 2010




Salam 2010...

Rasanya baru semalam menyambut tahun baru 2009, dan esok kita akan menyambut tahun baru lagi..2010. Hohoho...cepat betul masa berlalu. Kadang2 rasa tidak seronok pula sebab umur pun akan meningkat, anak2 semakin besar. Aku rasa macam tak nak anak2 besar, aku nak biar macam ni saja, boleh bermanja2. Eh, manusia jenis apakah aku ni, tidak mahu menerima kenyataan hidup. Inilah dunia, realiti kehidupan, yang kecil akan menjadi besar,yang dewasa akan menjadi lebih dewasa, yang lebih dewasa akan menjadi tua... setiap makhluk di muka bumi ini akan melalui semua itu, tidak dikecuali. Cuma ada yang telah dipilih Yang Maha Esa, tidak sempat melalui proses kehidupan, tetapi sudah kembali kepada-Nya. Oh, sekejapan ini aku kembali sedar, yang ini semua adalah ciptaan-Mu. Indahnya ciptaan-Mu, aku bertafakur sebentar.

Macam mana dengan azam tahun baru? Oh, lagi sekali aku terdiam, dan berfikir, apa azam aku kali ini? Macam tak de azam pula..ahahha. Eh, takkan le tak de azam baru, hehehe. Apa-apa pun, aku cuba menanam azam dalam diri aku untuk menjadi insan yang berguna di dunia dan di akhirat. Mampukah aku menjadi insan yang berguna itu. Berguna dari segi apa? Aku cuba sedaya upaya untuk berguna kepada diri, keluarga, masyarakat dan negara. Alhamdulillah, dengan kurniaan dan rezeki yang Engkau berikan kepada aku, aku bersyukur kepada-Mu ya Allah. Moga dipanjangkan umur, diberi rezeki yang halal dan menjalani kehidupan dengan aman damai di samping insan2 yang aku sayang. Untuk suamiku, Hanapi Mat Zain, anak2 ku, Muhammad Iman Haziq dan Muhammad Adam Wafiy, doa untuk kalian bertiga tidak pernah putus. Tidak lupa aku memanjatkan doa untuk kedua ibu bapaku, ibu bapa mertua dan adik beradik yang sentiasa di hatiku. Semoga semuanya dipanjangkan umur, diberi kebahagiaan dunia dan akhirat. Untuk rakan2 seperjuangan, aku bersyukur diberi kawan2 yang baik hati, dan aku ingin memohon kemaafan kiranya kesilapan yang aku lakukan terhadap kawan2. Dan, aku amat berharap tiada yang memusuhi aku dari belakang, oh, tidak mungkin aku mempunyai musuh dalam selimut! Jauhkanlah, semoga yang baik2 saja mendatangi aku di tahun 201o.Insya-Allah...

Aku juga berazam untuk menjadi pekerja yang lebih berdedikasi..Ehem...heheheh..bla bla..

Okey, apa2 hal pun selamat menyambut tahun baru 2010, semoga apa yang diimpikan menjadi kenyataan! Insya-Allah.. Say Good Bye to 2009!!

1 comment:

~ Ida ~ said...

Selamat Menyambut Tahun Baru buat Diana. Semoga sentiasa menjadi insan yang dihargai dunia akhirat. Amin.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...