Friday, August 5, 2011

Sagu Ramadan

Pencuci Mulut Selepas Solat Terawikh ;-))


Asas=Sagu+Gula Melaka+Santan (Santan saya tukar susu cair). Tetapi kali ini, ada tambahan dan kelainan oleh Hanapi >_<


.


.


.


.


.


.


.

.

.


Masukkan 3-4 sudu besar air Yogurt Bliss Strawberi/apa saja kesukaan masing2 + aiskrim perasa vanila/coklat, dan coklat rice warna warni sebagai hiasan. Pada mulanya, saya ragu2 nak makan, "sedap ko nih?!" Sekali saya try, berkali2 rasa nak ulang makan! ;-)) Kata Iman, "nanti papa buat lagi ya, mama buat tak sedap, papa buat sedap!" Sambil menjeling2 tersengih ke arah saya. "Wah!! Okey la kalu gitu, papa masak, mama tengok tv!" Amacam?! >_<


Dan tak lupa saya hulurkan semangkuk kecil kepada jiran depan rumah. Sesiapa yang nak, marilah jadi jiran saya! >_<

2 comments:

~izan~ said...

kena jadi jiran baru dpt ek? hehehe...

makanan ni kalau kita pelbagaikan mmg nampak menarik n sedap kan..tp bagus btul hb dieyana,kreatif.

sedapnya sagu ni ek..lama dah tak buat huhu...nampak kt sini terus mau hehe

mama tims said...

nampak sedap tu..senang je buat diakan..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...