Wednesday, August 3, 2011

Terima Kasih, Ma!

Seperti Ramadan yang lepas-lepas juga, TENTANG SAHUR- sudah menjadi rutin setiap sahur, Ma akan mengejutkan kami bersahur. Kelihatan kami seperti anak kecil kan? Dah besar panjang pun masih dikejutkan oleh Ma tiap pagi untuk bersahur. Tapi kami adik-beradik seronok dan sangat berterima kasih kepada Ma kerana tidak jemu2 kejutkan kami bersahur. Memang dah kunci jam pun, tapi biasalah, sesekali terbabas juga. Terima kasih Ma! Sesekali kami laki bini, terlupa kunci jam, tapi Ma menjadi penyelamat kami! Mesej daripada Ma: "Bangun Na!" Kalau tiada balasan dari saya, Ma mesej lagi: "Bangun doh ko, Na?" :-)) Terus balas mesej dgn mata yang masih terpejam.... >_<

Bingkas bangun menyiapkan apa2 yang patut untuk bersahur.... Dah jadi bini orang, anak dah dua, jangan buat perangai tak bangun sahur! Kalau diri sendiri tak nak makan nasi sahur, kena pikir suami yang memang makan nasi setiap kali sahur! Hheheheh



TERIMA KASIH MA!


Agak-agak, gambar di atas ada tak saya kelihatan seperti budak sekolah darjah enam??? (Sukar kan nak jawap soalan ni?) >_<

8 comments:

tiny hayyzad said...

hahahah...
statment xtahan....darjah 6 yee kak...hahah...

paper pon tetap cumeyyy,,,,
maca darjah 6...peewwwiiittt nak nguraaatttt

- dieyana - said...

mana boleh ngurat budak darjah enam, kecik lagi kan, tahun ni nak ambik upsr...ahhahhaah >_<

mama tims said...

ni anak mak la ni..manja la tu..

- dieyana - said...

mamtims-kami 4 beradik semua anak mak, sebab mak akan kejutkan semua anaknya, agar bangun sahur. ihihihkhk....lagi2 kami 3 beradik yang jauh di mata, kejut melalui SMS....heheheh

Iela Fazielah said...

alahai...seronoknyer....w/pun nampak macam manja..tp ila suka..

~izan~ said...

anak mak sungguh nie hehe...tp nmpk awet muda tu..boleh lah bg,tp tingkatan 3,amik PMR plak hihihi,UPSR senang sgt hehe

- dieyana - said...

iela-alhamdulillah, rasa bangga punyai ma seperti itu. agak2 dapat ke kita balas jasa mak kita? ;-)

- dieyana - said...

izan-heheh, pmr pulak? hahaha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...