Thursday, June 23, 2011

Fiey @ Afiey @ Wafiy @ Adik

Situasi I


Akhir-akhir ini, apabila nak hantar Wafiy ke rumah pengasuhnya, ayat ni lah yang sering disebut Wafiy.


"Ati karang Fiey balik" (Nanti karang fie balik)

@

"Ati karang ama amik Fiey eh!"

@

"Ama, tuk tak dak" (Mama, tuk tak ada)


Kata-katanya itu seolah2 menunjukkan yang dia tidak gembira ke rumah pengasuh.


Bila disebut, Ati Fie alik, rasa sayunya nak tinggalkannya. :-(




Situasi II


Sesekali saya akan panggil Wafiy,- "ADIK"


"Ama, bukan adik, Afiey lah!"


Dimarahnya saya panggil dia, 'adik'! Konon2 rasa diri dah besar lah tu! ;-)


Situasi III


Petang semalam, ambil Wafiy dari rumah pengasuh, mukanya lain macam, bernafas laju, mulut terbuka, seperti tak cukup nafas. Kata mak cik pengasuh, Wafiy semput ni! Terkejut saya, tengok dadanya turun-naik, sangat2 laju. Dan, dada tengah seperti berlubang, lain daripada biasa. Terus bawa ke klinik (Pusrawi). Terus masuk gas (apa istilah ntah 'gas' ni-nebulizer? tak tau la). Lepas masuk gas barulah reda pernafasannya. Disebabkan batuk dan selesemanya itu, boleh membawa kepada semput!


Alhamdulillah, hari ni, dah okey. Baru aje nak berisi badan, bila demam, susut balik badannya!

4 comments:

- Suraya - said...

alahai siannya wafiy... auntie doakan wafiy cepat sembuh yer...

NanieZara said...

ala kesian nya k,diana wafiy semput plak.kesian kan klu bkd2 kena semput.nasib baik cepat bwk g klinik.makcik pengasuh tu tak call k.diana ke bagitau pasal wafiy semput?

- dieyana - said...

suraya-tkasih. alhamdulillah, wafiy dah sihat....

- dieyana - said...

naniezara-itu yang k.diana agak terkilan, mkcik tu tk de call pun, k.diana agak tentu dr tgh hr wafiy semput :-((

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...