Wednesday, June 29, 2011

Sama tapi Tak Serupa

Dah beli ayam HPA kan, jadi elok la kita tgk apa Dieyana dah buat dgn ayam tu.




Ayam potong sederhana kecil



Tumis segala bahan, serbuk kari tumis hingga garing/masak, letak ayam, kacau2 - sebatikan dgn bahan tumis(bagi lama sikit), masuk santan....bla bla....


Bubuh kentang dan terung

.



.



.



.



.



.



.



.



.



.



.



.



.



.




Sesekali, buat kari ni, okey juga, tapi ... apasal tak macam ma saya buat eh? Entah apa yang silapnya ... kari saya memang takkan dapat menandingi kari ma. Sebab ma masak tiap2 hari, pagi-petang, sedangkan saya? ;-) Agak2 nanti saya dapat tak masak macam ma bila usia saya macam ma? ;-))


++(Nota Dieyana:27 Rejab 1432=Peristiwa Israk Mikraj http://http//ms.wikipedia.org/wiki/Isra_dan_Mi)

2 comments:

Iela Fazielah said...

emm sedapnyer... ila masak kari pun fail...haha

- dieyana - said...

iela-heheh ... sedap utk kita, suami n ank2, kira boleh la...;-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...