Friday, April 29, 2011

Ada Ujian!

Ada ujian 21 Mei! Iman akan menduduki ujian tae kwan do ... hhehehe, kelakar pula. Tujuan sebenar masuk tae kwan do tu, kami ingin beri peluang untuk Iman berkawan2, mencuba sesuatu yang baru, dan memberi pengalaman untuk dia belajar seni ini. Ringkasnya, bertujuan suka-suka saja. Bukanlah nak mahirkan sangat pun, tapi, alang2 dah ceburkan dalam seni ini, apa salahnya, terus sajalah.


Sepanjang saya melihat kelasnya setiap Sabtu itu, Iman boleh mengikuti setiap gerak yang asas, sesuai dgn umurnya itu. Sesekali, ketika membuat gerakan tae kwan do, tersengih2 macam kerang busuk. Hahhah, "ha, Iman, apa sengih, pandang depan," gurunya menegur. Saya tergelak kecil melihat telatah Iman. Ada juga hari2 tertentu Iman tidak menghadirkan diri ke latihan. Tapi bila gurunya memberitahu, Iman layak untuk menduduki ujian, saya gembira juga lah.... Boleh saja mencuba, kan, mana tahu, Iman lulus ujian tu, dan dapatlah tali pinggang kuning nanti. Smile!


Iman, buat elok2 ujian nanti- no sengih2, pandang depan!

6 comments:

Ila said...

mesti` iman sengih2 tgk mak dia ada...
Jom Baca Dua Tempat berbeza

- dieyana - said...

ila-ha, tu seba dia sengih2 tu, sbb dieyana duk depan, last2 suami ajak duk tepi skit, tk leh nk cocentrate iman tgk mama dia..hhehe

~ Ida ~ said...

boleh bayangkan Iman sengih2 camne...:D
dieyana dok sengih2 dulu kot..tu yg Iman ikut sama hehe..

- dieyana - said...

k.ida-hehhehe, ha, sy tk sengih pun, kak, sy tgk aje , tapi iman dulu dah sengih...hehhe

mama tims said...

wah iman bersemangat..hehe..

salam knal..mama dtg folo sini,jom terjah blog mama plak.. tq.

- dieyana - said...

mamtims-salam kenal...;-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...