Tuesday, May 3, 2011

Putik Pauh

Bahan:


-Mangga kecil (pauh)-diracik2 halus. (Saya guna mangga lemak yang putik, sebab pauh tu tak ada, jadi rasanya tidaklah masam sgt).

-Ikan-goreng tawar

-Cili merah+hijau-lebihkan jika suka pedas, lagi pedas, lagi meletup!

-Garam-secukup rasa

Cara:
Goreng ikan, ambil isi ikan, tumbuk bersama-sama garam, cili. Kemudian gaul bersama-sama mangga/pauh tadi. Siap! Makan bersama-sama nasi, sebagai pembuka selera....;-)

(Resepi asal- En Roslan bin Yusof (suami kakak saya a.k.a. abang ipar saya, hehehe)




Dan, malam itu, putik pauh ini dihidang bersama2 nasi panas dan ikan goreng masak kicap.

11 comments:

- Suraya - said...

aduh...terliurnya dieyana... macam nie nakcari manggalah... sedapnya kalau dapat makan ngan nasi panas2.... yummy....

~izan~ said...

sedapnyer...tak pernah tahu pun kena letak ikan goreng.. kena cari pauh plak...terliur.

~izan~ said...

sedapnyer...tak pernah tahu pun kena letak ikan goreng.. kena cari pauh plak...terliur.

- dieyana - said...

suraya-heheh...

- dieyana - said...

izan-ha, letak ikan goreng, ambik isi dia, tumbuk sekali nagn garam+cili

etiey.com© said...

sedappppp lol! suka sangat... sanagt menyelerakan!

IDAZS said...

saya peranh makan dulu, tp lupa dh kat mana, mmg sedap, adusss, lapo pulok ujan2 nie

- dieyana - said...

etiey-pembuka selera..;-)

- dieyana - said...

idazs-ha, makan dgn nasik, ala 'sedara jauh2' kerabu la kot nih...

~ Ida ~ said...

sedapnya.....macam kerabu mangga juga la ni kan.

- dieyana - said...

k.ida, lebih kurang la, tapi 'sedara' jauh2 dgn kerabu mangga...ehheh

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...