Tuesday, April 5, 2011

Kertas Dinding (Wall Paper)

Awal-awal berpindah ke rumah baru, ada juga sembang2 dengan suami, cantik juga kalau letak wall paper kat feature wall rumah kita nih. Tapi bila dah cat di feature wall tu, langsung buat tak tahu saja tentang wall paper tu. Apatah lagi apabila kehabisan RM-RM mengubah suai rumah kecil tiang seribu itu! Jadi sembang tentang wall paper itu macam sembang kosong saja.

Baru-baru ini kami ke Tanjung Tuan, menginap di Tanjung Tuan Regency Hotel, melihat wall papernya, tiba-tiba terasa nak 'tepek' wall paper di feature wall ruang tamu rumah kami . Tak nak corak yang sarat, mahu design yang simple n cool sahaja dan biarlah nampak moden, mungkin. Melihat rumah penginapan itu, wall paper dipasang di ruang makan dan ruang tamu. Nampak simple tetapi menarik!


Simple dan ceria di ruang makan!


Bagi saya, wall paper ni sebenarnya menjadi titik tumpu dan seterusnya membangkitkan suasana sesebuah ruang di dalam rumah sama ada kelihatan ceria, sejuk, malap, bosan dan sebagainya, bergantung kepada pemilihan jenis /design/warna wall paper tersebut. Sebab, bila saya melangkah masuk ke rumah penginapan tersebut, mata saya terus tertumpu kepada kedua-dua wall paper itu! Dan terasa, "wah, ceria", terutama wall paper ruang makannya itu.


Ruang tamu menampakkan suasana yang klasik! (Wall paper bercorak batu bata)


Apakah kami telah terpengaruh dengan wall paper pula? Teringin juga nak 'tepek' wall paper, tapi tengoklah, ada umur panjang, ada rezeki, peluang, insya-Allah, siapa tahu kan.....;-) Masih ada lagi hiasan2 lain yang belum tertunai/diselesaikan lagi. Selesaikan dulu yang itu, barulah boleh difikir-fikirkan tentang wall paper itu....;-)


**http://www. classico.com.my (Boleh melihat/cuci-cuci mata di sini, kami pernah menempah langsir di sini http://http//dieyana78.blogspot.com/2010/05/classico.html Turut memberi perkhidmatan yang lain juga termasuk wall paper!)

5 comments:

Unknown said...

memang cool ajer tengok wall paper...cantik sungguh....bila nak ajak gi umah baru nie....heheheh

- dieyana - said...

suraya, boleh mai bila2 aje, call dulu, n jgn lupa bwk kek coklat berintikan cheese sekali tau! heheheh. (tapi nak ke dtg dr seremban ke rumah kami? huhuhu)

Nanie-Izailani said...

k.diana bestnya rumah tu..

- dieyana - said...

nanie-ha, boleh la...suka kat wall paper tu...

IDAZS said...

wah, cantik, deco-deco.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...