Tuesday, May 24, 2011

Baju Petak ... 'Pis'!

Akhir-akhir ini suka sangat pakai baju petak, lepas tu butang baju sampai atas. Adu du du, skema nya dia! Gaya 60-an pun ada jugak. Seingat saya, dia hanya ada lebih kurang 4 helai baju petak, dua helai pengasuhnya bagi, dan satu helai mok longnya (kakak saya) bagi, dan sehelai lagi saya beli kot (dah tak boleh pakai).


.

.

.

.
.

.

.

.

.

.
.

.

.

.

.






Hari cuti, di rumah, mesti nak pakai baju petak. Mama: Baju petak Wafiy, kotor la, mama basuh. Tak puas hati, cari sendiri dlm laci bajunya. Wafiy: Ha ni ya! Aju etak fiy. Ada pun! Tapi kalau keluar berjalan, tak pula diminta pakai baju petak, reda aje apa2 baju yang saya suruh pakai.


"Ama, Fiy wat 'pis' eh...." Kalau sebelum ni, tanda isyarat tu, tidak menjadi, kelima-lima jari yang keluar. Sekarang, dah pandai keluarkan dua jari saja. 'Pis', katanya. Hehehheeh.


Mata ke lain, yang penting, dua jari tu....;-)






Lihat, 3 jari yang lain digenggamnya erat, agar dua jari untuk peace tu, menjadi! Smile!


++(Nota Dieyana: Apa-apa pun saya suka pabila Wafiy menegnakan baju petak, gaya seperti mahu ke sekolah!;-)

6 comments:

Iela Fazielah said...

ala comelnyer.... irfan pun ada baju petak2 gak.. 2 helai je.. 1 dah xmuat...

IDAZS said...

comeynya wafiy pakai baju kotak2. hehehe, pandai wat pis yea :)

Zarin tak banyak kemeja, ada 2 helai je kot, itupun org yang hadiahkan. kehkehkeh

- dieyana - said...

iela-hehe, mcm ketua darjah pun ye jugak..;-)

- dieyana - said...

idazs-ha,Abng Iman la tu ngajar adik buat pis...aduyai...

mama tims said...

takpe..budak2 skema sket..bj butang sampai atas tu sebenarnya lg comel..

- dieyana - said...

mamatims-heheheh....budak2, buat/pakai apa2 pun, comel aje..;-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...